indrejseforbud ??

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
anelka

indrejseforbud ??

Indlæg af anelka » 28.12.2016 03:31:08

Hej Håber der en der kan hjælpe mig .

Jeg har søgt FA1 med min kone for anden gang hun er kommet til DK igen efter 3 månder Hun har serbisk pas så visum skal ikke søges , Første gang fik jeg afslag og hun fik en frist på at forlade DK det var 16 maj 2016 hun forlade landet den 14 maj 2016 til Tyskland i bil hos sin søster var hun i 20 dag hvor hun så rejste videre til Serbien den 4 juni , billetterne var allerede købt der derfor var hun i Tyskland i 3 uger føre hun fik forladet EU .

Min Spørgsmål lyder håber der en der ud der kan svar mig. Kan hun få indrejseforbud fordi hun fik forladte EU den 4 juni men skal sende alle sider af passet til US , så US kan jo se at hun har forladet EU den 4 juni og jeg har notert hvornår hun fik forladet DK men jeg har ingen beviser ud over at jeg har skrivet det i ansøgning håber i kan forstår mig ellers må jeg prøve en gang til.

forskellen ligger US siger forlade landet 16 maj 2016 senst hun forlader landet den 14 maj i bil 2016 til Tyskland . I Tyskland bliver hun i 20 dage hvor hun så rejser videre med flyet til Serbien den 4 Juni. Nu er hun kommet til DK igen og vi har igen søgt F1 men fik kopiet alle sider af passet de skal man nå man søger , så nu er lidt bange om hun kan få indrejseforbud på grund af det her, skal siges der hun forlade Tyskland den 4 juni på lufthavn Tyske Myndigheder ringede til DK men efter et snak med dem fik hun lov til at rejse videre til Serbien uden indrejseforbud. Hun er i DK nu igen på 3 månder. og vi har søgt igen men er bange om kan få indrejseforbud der dem så behandler det her sager kan se hvornår enlig hun har forladet EU.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: indrejseforbud ??

Indlæg af mh1 » 28.12.2016 07:57:07

Hvis hun ikke fik indrejseforbud i forbindelse med sin udrejse, så har hun ikke indrejseforbud.

Så vidt jeg forstår dig er hun i DK nu? Og i så fald har du jo beviset for at hun ikke har indrejseforbud, for så ville hun jo ikke blive lukket ind i Schengenområdet.
mh
Rådgiver for ÆUG

anelka

Indlæg af anelka » 28.12.2016 12:10:32

Lige Præsis , sågn tænker jeg os hvis hun sku har indrejseforbud så vil hun jo får det fra starten dvs den 4 juni der hun rejste fra Tyskland men det fik hun ikke. Men nu hvor vi har sendt ansøgning F1 for anden gang og hun er i DK så tænker jeg lidt om Ulæningestylsen kan give hende indrejseforbud skriftligt fordi de kan se i steplet i passet at hun fik forladet EU den 4 juni. Ved du om Ulæningestyrlsen kan giv indrejseforbud eller er det kun Politi?

closed1

Indlæg af closed1 » 28.12.2016 19:57:16

Er det ikke lige meget hvem der kan det ? Hvis man overholder reglerne så er der ikke noget problem - Men det er sådan at alle toldbetjentene, i hele Schengen, kan nægte indrejse i Schengen, hvis man ikke har overholdt , visum reglerne.

anelka

Indlæg af anelka » 28.12.2016 22:04:17

helt enig men du har ikk forstået min historie håber ham MH kan svar mig igen efter jeg har skrivet han var mere Præsis.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.12.2016 07:09:29

http://homannlaw.dk/da/raadgivningsomra ... udvisning/

''Udlændinge, der ikke har opholdt sig lovligt her i mere end de sidste 6 måneder, kan således udvises af Udlændingeservice med et etårigt indrejseforbud, f.eks. i tilfælde af

- udlændingen er pågrebet i forbindelse med mindre berigelseskriminalitet, voldelig eller truende optræden,
- har brugt eller er fundet i besiddelse af euforiserende stoffer, eller hvis
- udlændingen antages at ville opholde sig her eller tage arbejde uden fornøden tilladelse eller
- udlændingen mangler de fornødne midler til sit underhold og til hjemrejsen, ligesom der i det hele taget kan ske udvisning af en udlænding, der opholder sig her ulovligt."

Der er altså en teoretisk mulighed for at din ægtefælle kan blive udvist med indrejseforbud, men i forhold til hvad du oplyser vil det næppe blive tilfældet, da hun jo i øjeblikket opholder sig lovligt.
mh
Rådgiver for ÆUG

anelka

Indlæg af anelka » 31.12.2016 16:53:27

Hej MH

Tak for din tid og svar ,

Jeg ønsker dig et godt nyt år

Vi må se hvad der kommer til at ske, nå du siger
der er altså en teoretisk mulighed for at din ægtefælle kan blive udvist med indrejseforbud, så tror jeg at US vil udnytte mulighedern nå der er en , det er ellers deres arbejde at afvise så meget som muligt, men lad og se hvad der kommer til at ske.

Mange tak for dit svar.

Besvar