HJÆLP ung pige!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
albdan
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31.05.2016 18:20:20

HJÆLP ung pige!

Indlæg af albdan » 31.05.2016 18:28:11

Hej allesammen.
Jeg har FORELSKET mig i en albansk fyr. vi er 21 og 22år og været sammen et par år efterhånden . Han har kun haft mulighed for turist visum. og vi er ved at være ret sikre på at det virkelig skal være os. Derfor er vi først begyndt at finde en løsning nu.

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er total på barbund med hvad vi kan søge til ham? Hvor skal vi starte, hvad er den bedste løsning? er det helt UMULIGT at få opholdstilladelse i DK?
vi kan jo først gifte os når vi er 24år ? Hvad hvis vi har børn vil det ændre noget? har også læst mig frem til noget med sverige og tyskland?

Håber virkelig der er nogle, som kan hjælpe. jeg syntes det er en kæmpe stor jungle at finde rundt i alle de regler. vi vil bare så gerne finde en løsning så vi kan starte en familie sammen her i DK.

Kærlig hilsen en meget forelsket ung pige.

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: HJÆLP ung pige!

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 31.05.2016 18:46:02

I kan sagtens blive gift, selvom I er under 24. I DK skal man kun være 18 for at blive gift. Du forveksler det med 24 års reglen, som gælder når man søger familiesammenføring.

Denne 24 års regel gør så at I ikke kan søge om fs i DK, men evt. kan flytte til et andet EU-land og så tilbage til DK.

Jeg vil foreslå at du starter med at læse vejledningen her på ÆUGs hjemmeside som ligger under - Rådgivning -> Flyt til Sverige/EU-land. og evt. efterfølgende den der hedder flytte tilbage til Danmark.

Du kan også søge lidt rundt herinde på forumet, og læse andres historier. Så kan du se hvad de har gjort i samme situation.

Hvis der så er nogle konkrete ting du ikke kan finde svar på, så kan du benytte forumet, til at få svar på disse.

Held og lykke med det hele :)

Besvar