Job for engelsk-talende

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
StineDine

Job for engelsk-talende

Indlæg af StineDine » 21.05.2010 18:39:28

Hej allesammen

Min mand har netop fået sin opholdstilladelse i forbindelse med familiesammenføring, og skal nu i gang med at søge arbejde.
Problemet er bare, at han kun taler engelsk og arabisk, begge flydende, og en smule fransk. Er tilmeldt dansk-kursus, men det tager jo lidt tid at lære, og han vil selvfølgelig gerne i gang hurtigst muligt.
Nogen ideer til hvorhenne man skal søge? Det er ufaglært arbejde det drejer sig om, og han er ikke kræsen :)

På forhånd tak....

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Job for engelsk-talende

Indlæg af Kim P. Nyberg » 21.05.2010 22:58:18

En mulighed er at søge på jobannoncer skrevet på engelsk. Det kan være fra en avis, TV eller fra nettet. Eller tage på uopfordret besøg hos virksomheder, der handler internationalt. Eller som avisbud på den lokale avis. Der er mange muligheder.

En anden mulighed er at han venter med at søge job til han kan forstå noget af vores sprog. De fleste arbejdsgivere vil gerne have udlændinge ind i virksomheden, hvis blot de kan begå sig nogenlunde på dansk.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Catwalk

Indlæg af Catwalk » 05.07.2010 18:45:41

Det vi gør er at dele en rengøringsstilling, gør det langt nemmere at komme omkring sprogkrav og diskrimination.

Heidi
Geografisk sted: Danmark/marokko

Indlæg af Heidi » 15.07.2010 21:32:57

Altså min mand fik et job igennem kommunen med løntilskud, han arbejder for noget som hedder abc rengøring(trappevask) i kbh. De har stort set kun udlændinge der, så hvis I bor i kbh så prøv det, men ellers snak med din kommune (jobcentret) om hjælp, vi søgte også selv, men det var stort set umuligt. men så fik han hjælp fra jobcentret.
/ Heidi
StineDine skrev:Hej allesammen

Min mand har netop fået sin opholdstilladelse i forbindelse med familiesammenføring, og skal nu i gang med at søge arbejde.
Problemet er bare, at han kun taler engelsk og arabisk, begge flydende, og en smule fransk. Er tilmeldt dansk-kursus, men det tager jo lidt tid at lære, og han vil selvfølgelig gerne i gang hurtigst muligt.
Nogen ideer til hvorhenne man skal søge? Det er ufaglært arbejde det drejer sig om, og han er ikke kræsen :)

På forhånd tak....

abeloneto

Indlæg af abeloneto » 18.09.2010 21:51:52

Hvis I har mulighed for og råd til det, ville jeg (hvis jeg var ham) tage et intensivt individuelt sprogkursus.
Alt er muligt. Det ville være en god investering – han vil meget hurtigere føle sig hjemme i landet, og muligheden for at finde et arbejde ville være X 10.
Pøj-pøj med det hele ;.)

Besvar