Skiftning af bank og økonomisk sikkerhed?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
reality
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13.12.2017 19:42:26

Skiftning af bank og økonomisk sikkerhed?

Indlæg af reality » 26.06.2020 00:48:59

Mig og min hustru vil rigtig gerne købe hus. Dog vil den bank som vi har nu (jyske bank) ikke låne os penge da min kone ikke har permanent opholdstilladelse, da kun har boet i Danmark i 2 år hendes opholds tilladelse er dog lige blevet forlænget igen. Vi har derfor snakket om at flytte bank dog er jeg lidt nervøs da vores økonomiske sikkerhed er på en deponerings konto i jyske bank. Er der nået vi skal være opmærksomme på hvad angår den konto inden vi flytter bank? Og kan man bare flytte den konto med over i den nye bank? :-). Jeg er lidt nervøs da jeg ikke ville lave nogle fejl, så min kone bliver smidt ud af Danmark.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Skiftning af bank og økonomisk sikkerhed?

Indlæg af gambler » 26.06.2020 19:05:49

du kan altid skifte bank, og m.h.t. deponeringskonto, så skal du have fat i din kommune, og den (formentlig) samme medarbejder/afdeling
som varetog din sikkerhedsstillelse, jeg tror det sker jævnligt, det var ihvertfald lige til/nemt i vores kommune


så bliver der udfyldt en ny garanti/deponering, og så alt på plads igen

og kommune sørger selv for indsendelse til udl. styrelsen

nb : du kan måske også lade konto forblive hvor den er, og alt andet i anden bank

Chr. R.
Indlæg: 156
Tilmeldt: 02.02.2015 23:44:22

Re: Skiftning af bank og økonomisk sikkerhed?

Indlæg af Chr. R. » 29.06.2020 12:04:56

Der er min erfaring, at det desværre er næsten umuligt at få finansieret et boligkøb, når ægtefællen ikke er dansk.

Såfremt den danske ægtefælles indtægt alene kan bære hele finansieringen, kan det måske lade sig gøre. Dog hænger hele finansieringen på blot en indkomst, hvilket en bank ikke er glad for (mistet job mm.). I kan også søge om dispensation om reglen om en udlænding erhvervelse af dansk ejendom.

reality
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13.12.2017 19:42:26

Re: Skiftning af bank og økonomisk sikkerhed?

Indlæg af reality » 30.06.2020 07:06:52

Tusind tak for svarende. Jeg skal til møde i en anden bank på fredag. Så håber jeg det er muligt. Men jeg har besluttet mig for at skifte bank lige meget hvad. Kan se de har taget negative renter for min sikkerhedsstillelse som jeg har stillet. Samt vores boligopsparing.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Skiftning af bank og økonomisk sikkerhed?

Indlæg af gambler » 30.06.2020 08:24:19

det er et godt valg.....jyske bank er ikke så vilde med kunder....og er bedst tjent med fred og ro :shock: :lol:

Besvar