Tvivl til Skilsmisse og opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jsb
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11.02.2019 09:36:06

Tvivl til Skilsmisse og opholdstilladelse

Indlæg af Jsb » 11.02.2019 10:03:17

Hej jeg mødte min kæreste som kommer fra Thailand i 2014
Hun have lige fået forlænget sin opholdstilladelse og derefter blevet skilt. Der kom så et brev fra Udlændingestyrelsen om at grundlaget for hendes ophold ikke længre var tilstede. Det resulterede i en masse dokumentation for skilsmisse og hendes relationer og div. I 2015 fik hun et brev om at de midlertidigt ikke ville sende hende hjem fordi hun havde :
dansk prøve 1 og 2
arbejde
Familie i danmark
Og adresse som er hos mig.

Udlændingestyrelsen skrev det ville være til ulembe at sende hende hjem. Hun skal så søge forlænget ophold tilladelse igen i til april 2019.

Mit spørgsmål er så. Hvad skal jeg søge?
Jeg ser 2 muligheder : enten skal jeg søge familiesamføring med mig som jeg syntes minder lidt om tvunget ægteskab og hun ryger tilbage til 0. Eller så skal jeg/vi søge på grund af skilsmissen i 2014.

Jeg tænker at de har jo skrevet i 2015 at de ikke sender hende hjem på grund af hendes relation til DK. At det er til ulempe for hende.
Det kan de vel ikke ændre. Hun har jo ikke fået mere relation til Thailand siden 2015.

Skal lige nævne siden udlændingestyrelsen sidste afgørelse
Er hendes mor død og hendes x mand død.
Hun er blevet offentlig ansat og har nu været i Danmark i 17 år.

Er der en expert der kan hjælpe.
Jeg stoler ikke rigtig på systemet.

Besvar