Hej med jer,
Min amerikanske mand og jeg flytter hjem til Danmark om et par måneder. Er der noget vi skal tænke på ifm. at han skal få dansk kørekort? Jeg synes at kunne huske der er noget med han skal have en erklæring herfra om ét eller andet, men hvad? Ville jo være smart at få ordnet inden vi tager afsted.
På forhånd mange tak!
Kørekort til amerikaner
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Kørekort til amerikaner
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det var nemt, tusind tak!
Jeg håber det er okay jeg lige stiller et opfølgende spørgsmål: Inde på borger.dk står der at man skal fremvise en lægeattest for at få ombyttet sit kørekort. Min mand er også fra USA men vi var altså ikke opmærksomme på den del, så sådan en har vi ikke og han er ikke i det danske sundhedssystem endnu.
Kan man stadig få lavet ombytningen eller må vi vente til han får sit cpr. nr?
Kan man stadig få lavet ombytningen eller må vi vente til han får sit cpr. nr?
Vi har fået at vide på borgerservice i Nyrupsgade, København at min mand først kan få ombyttet sit kørekort, når han er tilmeldt folkeregisteret. Altså når han har et cpr.nr.
Min mand er fra Canada og det var først efter han var folkeregistreret han kunne få det ombyttet, så vi smuttede forbi lægen og fik lavet en attest til 400 kr. Efterfølgende til borgerservice og betale 200kr +. Der er nu gået 3 måneder og vi venter stadig på den ombytning