Børnepenge til nyfødt efter FS
Børnepenge til nyfødt efter FS
Hejsa.
Jeg tager til Filippinerne for at blive gift med min kommende kone før hun nedkommer.
Skal jeg gøre noget efter ansøgning om FS med min kone og nyfødt for at få børnepenge eller sker det automatisk når jeg ansøger?
Er det først efter at FS er godkendt, at jeg får det udbetalt?
Jeg tager til Filippinerne for at blive gift med min kommende kone før hun nedkommer.
Skal jeg gøre noget efter ansøgning om FS med min kone og nyfødt for at få børnepenge eller sker det automatisk når jeg ansøger?
Er det først efter at FS er godkendt, at jeg får det udbetalt?
Venligst
Re: Børnepenge til nyfødt efter FS
I vores tilfælde kom det ikke af sig selv. Jeg tror kun dette sker hvis Fs er gået igennem og barnet er født i dk efter din kone er blevet cpr registreret osv.
Men du burde have ret til børnepenge fra dit barn er født. Du skal kontakte udbetaling Danmark omkring dette og blot fortælle dem at du er blevet far, men moren ikke er registreret endnu. Jeg tror dog tidligst du kan få børnepenge når jeres barn er blevet cpr registreret som jo ikke slet automatisk hvis din kone nedkommet på Filippinerne.
Pøj pøj
Men du burde have ret til børnepenge fra dit barn er født. Du skal kontakte udbetaling Danmark omkring dette og blot fortælle dem at du er blevet far, men moren ikke er registreret endnu. Jeg tror dog tidligst du kan få børnepenge når jeres barn er blevet cpr registreret som jo ikke slet automatisk hvis din kone nedkommet på Filippinerne.
Pøj pøj
Et dansk barn får intet cpr.nr., hvis det bor uden for DK.
Hvordan får barnet så et CPR#? Får barnet først det efter at FS er godkendt? Eller skal jeg gøre det som Pelle anbefaler?
Venligst
Alle får cpr.nr., når man folkeregistreres i DK uanset statsborgerskab. Det betyder, at man sagtens kan være dansk og bo uden for Danmark uden nogensinde at få et dansk cpr.nr.
Ok. Tak for svaret.
Lige et spørgsmål udenfor Emnet.
Men hvilket visum skal der ansøges når konen og barn skal til Danmark? Og skal der ansøge om visum til barnet når barnet har dansk statsborgerskab?
Lige et spørgsmål udenfor Emnet.
Men hvilket visum skal der ansøges når konen og barn skal til Danmark? Og skal der ansøge om visum til barnet når barnet har dansk statsborgerskab?
Venligst
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Besøgsvisum til moderen. Intet til barnet.
Barnet skal registreres som dansk for at kunne få pas. Det skal ske på den danske repræsentation. Barnet vil ikke få personnummer, det vil det først få når det er kommet til DK og folkeregistreres der.
Barnet skal registreres som dansk for at kunne få pas. Det skal ske på den danske repræsentation. Barnet vil ikke få personnummer, det vil det først få når det er kommet til DK og folkeregistreres der.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mig bekendt, så ikke mulighed for visum hvis der er ansøgt om FS, og det indtil FS ansøgningen er færdigbehandlet.
Børnepenge forudsætter at barnet er bosat i Danmark.
Børnepenge forudsætter at barnet er bosat i Danmark.
Der er ikke ansøgt om FS endnu. Det vil først ske når min kone og barn lander i Danmark. 
Venligst
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Dansk repræsentation = ambassade eller konsulat.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG