Vi afventer lige pt. at få svar fra statsforvaltning på familiesammenføring efter EU regler. De gennemsnitlige 6 uger er gået, men vi har stadig intet hørt.Når vi hører noget går der stadig en måned før vi kan komme til møde om introduktionsforløbet.
Imens vi venter på at min kone kan starte til dansk keder hun sig bravt. Jeg er på arbejde det meste af tiden, så hun er ret alene i lejligheden her i Århus uden bekendtskaber. Jeg har læst under rådgivning, at der er et tilbud om gratis dansk hjælp via indre mission i Århus, også for dem uden CPR nummer, er der nogen der har erfaringer med det? Skal vi være nervøse for at der er tale om en skjult dagsorden med rekruttering?
Nogen der har andre forslag til aktiviteter i øvrigt for folk uden cpr nummer? Vores budget er lidt stramt, men betaler da gerne indenfor rimelighedens grænser for at hun kan få noget at lave og begynde selv at skabe noget netværk. Vi har forsøgt at finde noget frivilligt arbejde bl.a. og skal til en samtale om det, men først et godt stykke inde i januar før de havde tid.
mens vi venter på svar, aktiviteter? Indre mission?
-
removeallborders
-
s.københavn
Re: mens vi venter på svar, aktiviteter? Indre mission?
Hvordan ved du den gennemsnitlige sagsbehandlingstiden tid hos statsforvaltningen er 6 uger? I vores brev stod der inden for 4 måneder. Vi søgte d. 16 oktober og har intet hørt endnu. Næsten 2,5 måned siden nu og ringede i dag og spurgte til sagen, men der var endnu ikke kigget på den endnu.
Angående dit andet spørgsmål om aktiviteter, så har vi lidt samme problem. Vi bor dog fortsat i Sverige da vi ikke turde rejse tilbage til dk grundet evt afslag. Vi vil gerne være helt sikre da vi kun har boet i Sverige i 6 måneder ca.
Min Mand keder sig også virkelig meget, han har ikke kunne foretage noget længe. Nu har han endelig fået et personnummer og vi har tænkt os at tilmelde ham noget sport. I dk tror jeg dog der er lidt mere man kan lave uden et personnummer indenfor sport, nu ved jeg ikke hvad hun interessere sig for, fitness, svømning, ridning eller andet? Det skal man jo ikke bruge personnummer til. Min mand øver selv dansk hver dag indtil han kan starte. Der er en masse gode sider på nettet hvis i Googler. Det får han lidt tiden til at gå med.
Angående dit andet spørgsmål om aktiviteter, så har vi lidt samme problem. Vi bor dog fortsat i Sverige da vi ikke turde rejse tilbage til dk grundet evt afslag. Vi vil gerne være helt sikre da vi kun har boet i Sverige i 6 måneder ca.
Min Mand keder sig også virkelig meget, han har ikke kunne foretage noget længe. Nu har han endelig fået et personnummer og vi har tænkt os at tilmelde ham noget sport. I dk tror jeg dog der er lidt mere man kan lave uden et personnummer indenfor sport, nu ved jeg ikke hvad hun interessere sig for, fitness, svømning, ridning eller andet? Det skal man jo ikke bruge personnummer til. Min mand øver selv dansk hver dag indtil han kan starte. Der er en masse gode sider på nettet hvis i Googler. Det får han lidt tiden til at gå med.
-
removeallborders
De siger 6 uger her:
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8714
Men kan da godt være det ikke er korrekt, det ville være virkeligt irriterende.
Fitness har vi overvejet og det gør vi nok også
tak for budende
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8714
Men kan da godt være det ikke er korrekt, det ville være virkeligt irriterende.
Fitness har vi overvejet og det gør vi nok også
Hej,
Pas på mht frivilligt arbejde, så vidt jeg ved må din kone ikke engang udføre dette.. Sørg i hvert fald for at være 100% sikker på at hun må.
Vi har selv været igennem det samme her i efteråret, min kone kedede sig selvfølgelig også og brugte mest tiden på at lære dansk online. I dette forum har jeg en tråd med links til online dansk, både betalt og gratis.
Hun prøvede også at tage til Indre Mission og de var meget venlige og imødekommende. Hun fik ikke indtrykket af at de prøvede at rekruttere
Dog var det en meget blandet flok mennesker med meget forskellig baggrund der deltog og det viste sig at min kone var over niveau i forhold til de andre, nok fordi hun allerede modtog en smule undervisning det år hun studerede her.
Pas på mht frivilligt arbejde, så vidt jeg ved må din kone ikke engang udføre dette.. Sørg i hvert fald for at være 100% sikker på at hun må.
Vi har selv været igennem det samme her i efteråret, min kone kedede sig selvfølgelig også og brugte mest tiden på at lære dansk online. I dette forum har jeg en tråd med links til online dansk, både betalt og gratis.
Hun prøvede også at tage til Indre Mission og de var meget venlige og imødekommende. Hun fik ikke indtrykket af at de prøvede at rekruttere