Privat husleje

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Safaa89

Privat husleje

Indlæg af Safaa89 » 25.06.2014 09:15:24

Hej jeg har fandt en rækkehus/lejlighed til leje på dba.dk det er en privat ejendom . Jeg skal se den Idag . Det er første gang jeg leje en lejlighed . Hvad er det for noget bestemt ting jeg skal værre opmærksom på? Jeg har hørt så mange om snyd og nåh man har boet og har aftalt om et bestemt husleje , så kommer udleje med flere regninger og hver måned bliver husleje højere og højere.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Privat husleje

Indlæg af mh1 » 25.06.2014 18:07:48

Du skal gennemgå lejligheden sammen med udlejer, og du skal tage billeder af hvordan den ser ud, særlig hvis der er ridser, skrammer, revner i noget, hak i dørkarme og sådan noget. Sørg for at gemme dem.

Du skal have en skriftlig kontrakt, og Lejeloven sørger for at udlejere ikke bare kan ændre lejen efter som de har lyst. Hvis lejen er urimeligt høj kan du få den sat ned. Det får du lettest gennemført ved at melde dig ind i Lejernes LO:

http://www.lejerneslo.dk

Gå ind på siden og læs de gode råd og informationer der er der.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar