Jeg vil høre herinde om min kone kan rejse på ferie på Gran Canaria, da hun for tiden har et midlertidig legitimation som gælder til januar 2014. Vi venter stadig på at få svar på vores sag om permanent ophold i Danmark siden 2012.
Jeg håber på svar. Tak.
Midlertidig legitimation
Re: Midlertidig legitimation
Midlertidig legitimation, hvad vil det sige? Udstedt af hvem?
For at rejse inden for Schengen kræves pas og bevis for, at man har lovligt ophold inden for Schengen, hvis man ikke er EU/EØS-borger.
For at rejse inden for Schengen kræves pas og bevis for, at man har lovligt ophold inden for Schengen, hvis man ikke er EU/EØS-borger.
-
Der kræves en tilbagerejsetilladelse, som udstedes af Udlændingestyrelsen. Den gælder for 3 måneder ad gangen og er i princippet bare en slags schengenvisum.
Det er Fyns Politi som har udstedt et sådanne, eftersom hendes tidsbegrænset ophold er udløbet, da vores sag endnu ikke er afgjort hos Udlændingestyrelsen.
Dvs. at hun skal have udstedt en tilbagerejsetilladelse fra Udlændingestyrelsen, uanset hvor hun vil rejse hen også i Europa?
Dvs. at hun skal have udstedt en tilbagerejsetilladelse fra Udlændingestyrelsen, uanset hvor hun vil rejse hen også i Europa?