Dette har jeg citeret fra et andet forum, men mit spørgsmål hører ikke til forumet, det kom fra. Det opstår pga. Pilotens indlæg under Familiesammenføring efter danske regler, Afvist familiesammenføring (sociale ydelser).- At jeg har været medlem af en A-kasse i over 10 år og skulle have fået dagpenge, men blev nægtet dette af A-kassen. Der står sort på hvidt i min kontrakt med det islandske selskab at jeg betragtes som selvstændig, derfor kunne jeg ikke være i en A-kasse på Island, jeg har heller ikke boet der men I DK under ansættelsen hvor jeg også har betalt min skat.
Det ser ud til, at en A-kasse kan nægte at betale dagpenge, hvis den ledige er ansat af et udenlandsk firma, selvom vedkommende bor og arbejder i Danmark. Er det rigtigt forstået? Hvordan kan det være? Der findes mange udenlandske firmaer her i Danmark, helt fra McDonalds til Adecco til Ikea! Jeg ved ikke om Frankrig eller Sverige eller andre lande, men de amerikanske fagforeninger tilbyder ikke noget som ligner en A-kasse, og jeg tror heller ikke, at man kan være medlem af an amerikansk fagforening alligevel, hvis man ikke arbejder for et firma, som har en aftale med den.
Jeg håber, at jeg har misforstået noget her...