Købsaftale på engelsk?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
carstenvl

Købsaftale på engelsk?

Indlæg af carstenvl » 25.10.2012 10:32:10

Hej!

Min kone og jeg vil gerne købe en lejlighed.
Dog er det sådan at min kone hverken skriver, taler eller læser dansk.
Vi ville derfor gerne have at købsaftalen til lejligheden udfærdigedes på engelsk.
Men det ser slet ikke ud til at være muligt nogen steder, ligesom vi heller ikke kan få lov at lave en attesteret kopi (som vi selv betaler i dyre domme for) og vedlægge ved salget.

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette...

vh.

Carsten

soreng

Re: Købsaftale på engelsk?

Indlæg af soreng » 25.10.2012 13:59:17

Hvis i, for egen regning, får udfærdiget en attesteret kopi som din kone så kan læse, hvorfor er det så at din kone ikke vil skrive under på den danske købsaftale? Hun kender jo så den præcise ordlyd af aftalen.

Det er jo helt op til sælger om denne ønsker at skriver under på en engelsk købsaftale. Det er der ikke nogen lov der kan tvinge sælger til. I kan da nok godt få lov til at vedlægge den til salget, men i kan ikke forvente/kræve at sælger vil sætte sin underskrift på den.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Købsaftale på engelsk?

Indlæg af mh1 » 25.10.2012 19:16:55

Du/I skal jo så dertil være opmærksomme på, at det du kalder 'købsaftalen', som jeg går ud fra er slutsedlen, IKKE er det altafgørende bevis for ejerforholdet. Det er det tinglyste skøde, og det SKAL være på dansk. Retssproget i Danmark er dansk og derfor skal dokumenter, der skal tinglyses være på dansk. En ejendom er ikke overdraget til ny ejer, før skødet på den er tinglyst.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar