Min mand og jeg har søgt FS. Da jeg har særbarn (en dreng på 7, som har regelmæssig samvær med begge forældre), har vi søgt på disp.
Jeg er på SU, og efter vi er blevet gift, er alt hvad der hedder forsørgertillæg osv. væk. Fair nok - og jeg var også klar over det.
Hvis min mand ikke finder job ret hurtigt efter FS forhåbenligt er gået igennem, vil han forsøge, at læse videre på den uddannelse, som han har. Det ville betyder, at han kunne få SU, også - men indtil da, er økonomien mere end stram. Derfor havde vi tænkt kontanthjælp, som en mulighed indtil han har en indtægt ("inspireret" af indlægget omkring afskaffelse af starthjælp). Han er selvfølgelig villig til, at stille sig til rådighed for arbejdsmarkedet
Som jeg førhen har forstået det, kan han modtage kontanthjælp, når der er dispenseret for forsøgelseskravet?
Har dette betydning for forlængelse at opholdskort, når det skal søges efter 2 år, eller skulle man mene, at dispensationen stadig gælder?
Vi har ingen planer om, at leve på sociale ydelser i evigheder, da der ikke er meget fornøjelse i, at være under offentlig "administration - men for os kunne det betyde, at vi ikke skal vende hver en øre.