Udlændinge styrelsen ved det ikke....
Udlændinge styrelsen ved det ikke....
Hej,
Min kone - som er fra Ecuador - har søgt S.U. men har fået afslag.
Jeg ringede ind til S.U. og her fortalte en person mig at hun muligvis har fået afslag på forkert grundlag.
Det afgørende er, om hun er omfattet af integrationsloven.
Vi blev gift i august 2010 og så mener jeg at man automatisk er det.
Jeg ringede ind til udlændinge styrelsen, men de to personer som jeg blev omstillet til, vidste det ikke og sidste sagde at det bedste jeg kunne gøre var at skrive en email til dem. Det har jeg gjort. Endda to gange. Men har ikke fået svar derfra.
Her er mailen jeg sendte til dem:
"Hej,
Min kone, Maria Fernanda, som netop er startet på en uddannelse har fået afslag på SU (statens udd.støtte). Jeg talte med SU i går og de fortalte mig at hun muligvis har fået et forkert afslag. Altså at hun er berettiget til SU fra ansøgningstidspunktet.
Det centrale er, om hun er omfattet af integrationsloven. Vi blev gift den 28/8 2010 i Danmark. Det betyder jo at vi blev familiesammenført. Vi bor i Danmark og har boet her siden vi blev gift, bortset fra at vi var i Ecuador i december 2010 hvor vi blev kirkegift.
Det som står i afgørelsen fra SU er:
"Du skal være omfattet af §2 stk. 3 (familiesammenførte udlændinge) i lov af integration af udlændinge i Danmark (integrationsloven)"
Er hun det???
venlig hilsen Fernanda / Kaj Vilhelmsen"
Er der nogen som kan hjælpe???
Min kone - som er fra Ecuador - har søgt S.U. men har fået afslag.
Jeg ringede ind til S.U. og her fortalte en person mig at hun muligvis har fået afslag på forkert grundlag.
Det afgørende er, om hun er omfattet af integrationsloven.
Vi blev gift i august 2010 og så mener jeg at man automatisk er det.
Jeg ringede ind til udlændinge styrelsen, men de to personer som jeg blev omstillet til, vidste det ikke og sidste sagde at det bedste jeg kunne gøre var at skrive en email til dem. Det har jeg gjort. Endda to gange. Men har ikke fået svar derfra.
Her er mailen jeg sendte til dem:
"Hej,
Min kone, Maria Fernanda, som netop er startet på en uddannelse har fået afslag på SU (statens udd.støtte). Jeg talte med SU i går og de fortalte mig at hun muligvis har fået et forkert afslag. Altså at hun er berettiget til SU fra ansøgningstidspunktet.
Det centrale er, om hun er omfattet af integrationsloven. Vi blev gift den 28/8 2010 i Danmark. Det betyder jo at vi blev familiesammenført. Vi bor i Danmark og har boet her siden vi blev gift, bortset fra at vi var i Ecuador i december 2010 hvor vi blev kirkegift.
Det som står i afgørelsen fra SU er:
"Du skal være omfattet af §2 stk. 3 (familiesammenførte udlændinge) i lov af integration af udlændinge i Danmark (integrationsloven)"
Er hun det???
venlig hilsen Fernanda / Kaj Vilhelmsen"
Er der nogen som kan hjælpe???
Re: Udlændinge styrelsen ved det ikke....
Den gang i blev meddelt godkendelse fra US, fik I et brev, der i står normalt under hvilken lov der er givet ophold, så prøv at "grave" dette frem.
mvh DBS
mvh DBS
-
fundiver199
Din kone er kun familiesammenført, hvis hun har søgt om at blive det, og fået ansøgningen godkendt. Og det må I da vide, om hun har eller ej? Man er ikke "automatisk" familiesammenført i Danmark, bare fordi man har giftet sig med en dansk statsborger. Så jeg sidder da tilbage med det spørgsmål, om din kone i virkeligheden har opholdt sig ulovligt i Danmark i flere år? Og hvis det er tilfældet, så har I altså et meget større problem end afslaget på ansøgningen om SU.
Tak for kommentar og et godt råd.
Fundiver: jo man bliver familie sammenført når man bliver gift. Det store spørgsmål er hvilken paragraf det er under. Og når selv udl. styrelsen ikke kan svare på det, er det jo svært. Men som den første helt rigtigt påpegede, står der i brevet, hvor opholdstilladelsen blev meddelt os, hvilken paragraf som blev brugt.
Så tak til dig for hjælpen.
Kaj
Fundiver: jo man bliver familie sammenført når man bliver gift. Det store spørgsmål er hvilken paragraf det er under. Og når selv udl. styrelsen ikke kan svare på det, er det jo svært. Men som den første helt rigtigt påpegede, står der i brevet, hvor opholdstilladelsen blev meddelt os, hvilken paragraf som blev brugt.
Så tak til dig for hjælpen.
Kaj
Har i indleveret en ansøgning til us om at blive familiesammenført ?
Når man bliver gift, har man ikke fået familiesammenføring, man er "kun" blevet gift.
Man kan så herefter, hvis man ønsker at på i DK, søge om familiesammenføring, altså sende en ansøgning til US, når man har gjort dette, vil der senere komme et brev, hvor i der står om man har fået FS eller ikke, og iht. hvilke paragrafer det er gjort.
Hvis du ikke har gjort noget af ovenstående, så har i et meget alvorligt problem !
Har din ægtefælle CPR nummer ?
mvh DBS
Man kan så herefter, hvis man ønsker at på i DK, søge om familiesammenføring, altså sende en ansøgning til US, når man har gjort dette, vil der senere komme et brev, hvor i der står om man har fået FS eller ikke, og iht. hvilke paragrafer det er gjort.
Hvis du ikke har gjort noget af ovenstående, så har i et meget alvorligt problem !
Har din ægtefælle CPR nummer ?
mvh DBS
For lige at følge lidt mere op på dette...
Din kone burde jo også være i besiddelse at et opholdskort eller opholdstilladelse, dette er et lille lyserødt kort, som I har fået af US, efter at i søgte FS.
I det brev som jeg skrev om tidliger, står der også et udlændigenummer, når du ringer og oplyser US om dette, kan de finde din kones opholdsgrundlag, ved nogle få tastetryk.
Det virker på mig, og formodentlig også på de andre der har givet dig råd, som om I ikke har søgt om FS, men at du tror, at bare man er gift, så er alting iorden !
Jeg håber for dig, at I har søgt om FS, ellers som før skrevet, har du misforstået noget, og har et langt større problem end SU.
mvh DBS
Din kone burde jo også være i besiddelse at et opholdskort eller opholdstilladelse, dette er et lille lyserødt kort, som I har fået af US, efter at i søgte FS.
I det brev som jeg skrev om tidliger, står der også et udlændigenummer, når du ringer og oplyser US om dette, kan de finde din kones opholdsgrundlag, ved nogle få tastetryk.
Det virker på mig, og formodentlig også på de andre der har givet dig råd, som om I ikke har søgt om FS, men at du tror, at bare man er gift, så er alting iorden !
Jeg håber for dig, at I har søgt om FS, ellers som før skrevet, har du misforstået noget, og har et langt større problem end SU.
mvh DBS
På den anden side, hvordan blev hun optaget på en uddannelsesinstitution uden et CPR?
Jeg vil sådan set give dig ret Psalm12, men jeg undre mig meget over at trådopretter 2 gg, skriver at han er gift, og dermed er familie sammenført !
Jeg prøver derfor at gøre trådopretter opmærksom på, at sådan forholder det sig ikke, man skal altså søge om det, ligeledes hvis han har søgt om det, er han i besiddelse af et brev, hvor i der står opholdsgrundlaget, og hvor der således også står udlændingenummeret.
Endvidere har US, normalt vis, nogenlunde let ved at finde folk i deres system, hvis de kender navn, og oprindelses land, derfor virker det på mig som om trådopretter desværre lever lidt på en misforståelse.
Derfor kunne det være intressant at vide om det er tilfældet, også således at trådopretter kan modtage råd om hvad han skal gøre, hvis det er tilfældet.
mvh DBS
Jeg prøver derfor at gøre trådopretter opmærksom på, at sådan forholder det sig ikke, man skal altså søge om det, ligeledes hvis han har søgt om det, er han i besiddelse af et brev, hvor i der står opholdsgrundlaget, og hvor der således også står udlændingenummeret.
Endvidere har US, normalt vis, nogenlunde let ved at finde folk i deres system, hvis de kender navn, og oprindelses land, derfor virker det på mig som om trådopretter desværre lever lidt på en misforståelse.
Derfor kunne det være intressant at vide om det er tilfældet, også således at trådopretter kan modtage råd om hvad han skal gøre, hvis det er tilfældet.
mvh DBS
-
fundiver199
Kun hvis man søger om det. Der er da masser af danskere, som bor i udlandet og er lokalt gift, og de er da ikke familiesammenført med deres ægtefæller i Danmark. Min kone og jeg har været gift i et års tid og bor stadig hver for sig, fordi vi har valgt at leve sådan, og vi er da heller ikke familiesammenført hverken her i Danmark eller i hendes land.nordjyden skrev:Fundiver: jo man bliver familie sammenført når man bliver gift.
Og endelig er der udlændinge, som bor i Danmark og er gift med danskere, men som ikke er familiesammenført, fordi de har en selvstændig opholdstilladelse med henblik på at studere eller arbejde i Danmark, eller fordi de er nordiske borgere eller EU-borgere med selvstændig opholdsret.
Så prøv nu lige at hold tingene adskilt både af hensyn til dig selv og af hensyn til andre, der måtte læse med, og som er forvirrede nok i forvejen over de mange regler og paragraffer