Hej ÆUG-kollegaer,
Jeg er nysgerrighed, om nogen herinde har gjort sig erfaringer med løntilskudsjob gennem kommunen for ægtefælle sammenført efter danske regler.
Vi har været i kontakt med kommunen, der har formidlet en tre-måneders ulønnet praktik i et supermarked i en anden kommune til min kone, der sideløbende går på sprogskole. Hun har været i gang en måned og er ok med arbejdet, men naturligvis ked af, at det er ulønnet.
Kommunen har været tilbageholdende med at arbejde for at tilbyde et løntilskudsjob (efter intetrationsloven). Også med begrundelsen, at min kone jo er gravid, hvilket jeg synes er lidt ufint af dem og givetvis direkte ulovligt. Indtil videre har vi dog valgt en samarbejdende linje og håber da også, at der kan findes en god løsning.
Er der mon nogen her, der har nogle brugbare erfaringer eller kan oplyse noget om rettigheder på løntilskud, vi ikke selv har været opmærksomme på?
Bedste hilsner
Uffe
Løntilskudsjob til ægtefælle
-
Re: Løntilskudsjob til ægtefælle
Det giver vel meget god mening, da ideen jo er, at et løntilskudsjob gerne skulle munde ud i en regulær ansættelse bagefter. Eller i hvert fald have en chance for at gøre det. Og den chance er der bare ikke, hvis man er gravid. Så det rigtige tidspunkt at komme i løntilskudsjob er, når man er færdig med sin barsel og er klar til at tage fat på arbejdsmarkedet.