social-pædagogisk friplads - løntilskud

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mose

social-pædagogisk friplads - løntilskud

Indlæg af Mose » 08.10.2015 16:53:04

Kære ÆUG

Vi har fået at vide, at vi kan søge social-pædagogisk friplads til min mands søn i SFO.
Vi har nu langt om længe fået ansøgningskemaet, og vi skal oplyse om vores indtægter og udgifter. Til den økonomiske friplads, skulle vi blot oplyse vores indtægt.

Jeg kom derfor i tvivl, om den social-pædagogisk friplads høre ind under den lov, vi ikke må modtage hjælp fra, hvis vi vil undgå udvisning?

Ligeledes vil vi også gerne høre, om nogen herinde kender til betingelserne for løntilskud, er det muligt efter at han har været i praktik (på en skole, da han er uddannet lærer)?

vh. Charlotte

Panicbutton2

Re: social-pædagogisk friplads - løntilskud

Indlæg af Panicbutton2 » 11.10.2015 17:07:02

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... hjaelp.htm

Jeg vil mene at alle fripladser falder under samme gruppe.

Mht. løntilskud, som hører under listen der ikke har nogen konsekvens for opholdstilladelse:
•Økonomisk støtte til arbejdsgiveren ved ansættelse i løntilskudsjob eller fleksjob. Du skal dog være opmærksom på, at ansættelse med løntilskud ikke opfylder beskæftigelseskravet

Besvar