Skilsmisse

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fmrd

Skilsmisse

Indlæg af fmrd » 10.12.2014 12:54:17

Hej ÆUG.

Jeg er gift med en mand, vi er blevet familiesammenført efter EU reglerne og bor begge i Danmark. Vi er dog stille og roligt blevet mere venner end et par og bor derfor ikke længere sammen. Min mand er blevet rigtig godt integreret i Danmark, han har danske venner, et godt fuldtidsarbejde, går på danskkursus, er ved at tage en uddannelse og ønsker en fremtid i Danmark. Han har aldrig modtaget støtte fra den danske stat - ikke engang SU.

Sagen er den at jeg pga. mangel på bolig gerne vil have at vi bliver skilt, da jeg således bliver rykket helt op i toppen på venteliste til lejeboliger. Min mand er noget utryg ved dette. Han er bange for at en skilsmisse vil medføre at han bliver smidt ud af Danmark.

Jeg har flere steder herinde læst at ægtefællen ved sammenføring efter EU reglerne ikke vil blive smidt ud. Vi har boet i Danmark i ca. 3 år.
Har jeg forstået det helt forkert?

fmrd

Re: Skilsmisse

Indlæg af fmrd » 10.12.2014 13:01:06

Iøvrigt vil jeg gerne sige TAK for al den hjælp vi fik dengang vi ønskede at få et liv sammen i Danmark - jeg kan ikke huske mit gamle brugernavn herinde, så jeg var nødt til at oprette et nyt. Havde det ikke været for jer, så var det aldrig lykkedes! Jeg er jer evigt taknemmelig og har fortalt mange om jer og det arbejde i gør.

Besvar