Min mand fik i juli sidste år opholdstilladelse i Danmark efter Eu-reglerne. Han har dog stadig ikke fået plastikkortet der dokumenterer han ret til at opholde sig i DK.
Vi har flere gange talt med udlændigestyrrelsen, som gang på gang bortforklarer det manglende kort med "fejl" i deres system. Min mand tog i dag endnu engang hen til udlændingestyrrelsen for at tale med dem. De fortalte ham, jeg citerer: ,,Vi kan ikke gøre noget". Hvorefter de tog den næste i køen og fuldstændig ignorerede min mand der ellers prøvede at få kontakt med dem.
Det manglende kort skyldes ikke en fejl fra vores side. Min mand har cpr. nummer, en godkendt opholdstilladelse og vi har sendt billeder ind (flere gange - for det smed de jo selvfølgelig også væk...!!!).
Der er nu snart gået et år og vi har mistet tålmodigheden - det er jo et temmelig vigtigt kort!
Hvad gør vi?????
Vi er frustrerede, opgivende og ser SORT....
Ventet ET ÅR på opholdskortet (plastikkortet)!!!
Re: Ventet ET ÅR på opholdskortet (plastikkortet)!!!
Hej
Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle om en anden der ventede på opholdskort.
Hun tilmeldte sig folkeregisteret i oktober 2012, opholdskortet bliver først lavet når man er tilmeldt folkeregistret.
Hun modtog ikke noget opholdskort og hendes mand ringede flere gange til US og skrev til dem den 17. januar 2013, men intet hjælp.
Da manden og konen så skulle på ferie udenfor EU i marts måned, tog jeg med konen ind til US i Ryesgade for at få en tilbagerejsetilladelse.
Damen kiggende ind i sin skræm og undrede sig over at opholdskortet manglede et "flueben" i deres skærmbillede før det blev produceret. Hun spurgte om et par forskellige ting hentede en overordnet og sætte til sit "flueben".
Vi fik en tilbage rejse tilladelse og manden ringede til mig efter 7 dage og fortalte mig at nu havde de fået opholdskortet.
Men måske skulle i søge en tilbage rejsetilladelse og så kan det jo være at den rigtige person kigge på skærmen, men jeg vil anbefalede at en person der snakker dansk er med derind
mvh
Waldgren
Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle om en anden der ventede på opholdskort.
Hun tilmeldte sig folkeregisteret i oktober 2012, opholdskortet bliver først lavet når man er tilmeldt folkeregistret.
Hun modtog ikke noget opholdskort og hendes mand ringede flere gange til US og skrev til dem den 17. januar 2013, men intet hjælp.
Da manden og konen så skulle på ferie udenfor EU i marts måned, tog jeg med konen ind til US i Ryesgade for at få en tilbagerejsetilladelse.
Damen kiggende ind i sin skræm og undrede sig over at opholdskortet manglede et "flueben" i deres skærmbillede før det blev produceret. Hun spurgte om et par forskellige ting hentede en overordnet og sætte til sit "flueben".
Vi fik en tilbage rejse tilladelse og manden ringede til mig efter 7 dage og fortalte mig at nu havde de fået opholdskortet.
Men måske skulle i søge en tilbage rejsetilladelse og så kan det jo være at den rigtige person kigge på skærmen, men jeg vil anbefalede at en person der snakker dansk er med derind
mvh
Waldgren