Hej
Min mand, som har haft opholdstilladelse siden sidste år 2012, har måske fået noget vikarjob som tjener i København, han har givet sit Cpr- nummer osv.
Flere har sagt til ham, at han ikke kan arbejde på den måde, og han skal have nogle papir udfyldt fra arbejdet og sendt til kommunen, for at de kan videresende til SKAT, at han arbejder på den måde
Skattekort er åbnet, og da jeg ringede til Skat, nævnte de ikke noget om, at de skulle have papir gennem kommunen fra arbejdsgiver om, at han arbejder som vikar- sålænge han betaler skat, hvilket han selvfølgelig vil komme til.
Er der andre der har erfaring med dette, og hvad man i det hele taget skal/ikke skal i forbindelse med det første job man får i Danmark.
Vi ønsker jo ikke at starte med at gøre noget galt.
På forhånd tak for hjælpen.
Første Job - SKAT.
-
mh1
- Indlæg: 10609
- Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Første Job - SKAT.
Din mand bor i DK, så han skal i den forbindelse behandles præcis på samme måde som en dansker.
Hvis din mand har et skattekort, han har afleveret det til arbejdsgiver, og arbejdsgiver trækker a-skat, atp osv., så må det være nok.
Hvis din mand har været i et eller andet aktiverings-/integrationsforløb i kommunen, så skal han vel meddele dem at han nu får arbejde, men hvis han 'bare' har gået arbejdsløs og ikke har fået nogen form for udbetalinger fra kommunen, så kan jeg ikke se hvorfor de skal blandes ind i det.
Hvis din mand har et skattekort, han har afleveret det til arbejdsgiver, og arbejdsgiver trækker a-skat, atp osv., så må det være nok.
Hvis din mand har været i et eller andet aktiverings-/integrationsforløb i kommunen, så skal han vel meddele dem at han nu får arbejde, men hvis han 'bare' har gået arbejdsløs og ikke har fået nogen form for udbetalinger fra kommunen, så kan jeg ikke se hvorfor de skal blandes ind i det.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Første Job - SKAT.
Tak skal du have.
Det var lige præcis det SKAT også sagde, da jeg ringede derind igår.
Du syntes det lød meget mærkeligt, hvad der var blevet sagt.
Tak for hjælpen
Det var lige præcis det SKAT også sagde, da jeg ringede derind igår.
Du syntes det lød meget mærkeligt, hvad der var blevet sagt.
Tak for hjælpen
Re: Første Job - SKAT.
Dette må være et luksusproblem, men alligevel
Manden skal til jobsamtale på mandag, men hvad gør vi hvis han nu får jobbet? Han har fået cpr nummer, men hverken sygesikringskort, skattekort eller afholdt integrationsmøde. Bare lige for at være sikker, må han så godt sige ja hvis de tilbyder ham stillingen?
Manden skal til jobsamtale på mandag, men hvad gør vi hvis han nu får jobbet? Han har fået cpr nummer, men hverken sygesikringskort, skattekort eller afholdt integrationsmøde. Bare lige for at være sikker, må han så godt sige ja hvis de tilbyder ham stillingen?
-
mh1
- Indlæg: 10609
- Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Første Job - SKAT.
Hvis han har opholdstilladelse/-kort, så kan han roligt takke ja. Skattekortet skal de nok finde ud af at sende, når der er udsigt til penge at kradse ind 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG