Danskkursus på turistvisumbesøg

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
FrejaL

Danskkursus på turistvisumbesøg

Indlæg af FrejaL » 01.07.2012 13:31:44

Hej

Min cubanske kæreste har efter et halvt års ventetid langt om længe fået tilladelse til at rejse ud af Cuba og besøge mig i Danmark på et 3måneders turistvisum. Han ankommer allerede om under to uger, og det bliver hans første besøg i landet. :D

Da jeg skal passe studie og arbejde det meste af den tid han er her – og vi i øvrigt gerne vil stå stærkere i en mulig fremtidig familiesammenføring – ønsker vi, at han kan følge en form for danskkursus en måned til halvanden, mens han er her. Jeg bor i København og vi søger derfor et kursus i hovedstadsområdet. Min kæreste er spansktalende, men kan en smule engelsk.

Jeg har søgt forskellige kurser på internettet, men umiddelbart er de fleste kurser bygget op om Dansk Modul 1,2,3osv., og disse intensive kurser bliver noget dyre, når man ikke kan få støtte.
Er der nogen, der har gode erfaringer med kortere danskkurser, der kan benyttes, når man opholder sig her i landet på et turistvisum?

Jeg håber der er nogen derude, der kender til noget og kan sende en anbefaling videre :D

closed1

Re: Danskkursus på turistvisumbesøg

Indlæg af closed1 » 01.07.2012 13:42:22

danskherognu.dk

Besvar