Hej
Vi står over for at skulle flytte til anden kommune.
Jeg kan huske, at der er noget med at man skal "spørge" tilflytter kommunen om de vil overtage forpligten af den integrations kontrakt som man i sin tid skrev under på hos nuværende kommune.
Men hvor længe gælder dette "spørge" krav?
Min ægtefælle har afsluttet sprogskolen for ca. 1 år siden og er nu igang med en videre gående uddannelse. Ligeledes har vi fået nedsat vores garanti overfor nuværende kommune med halvdelen, efter gældende regler.
Men er man så stadig forpligtet til at "spørge" tilflytter kommunen ifølge integrations kontrakten?
Venlig hilsen
Emil
Flytning til anden kommune
Re: Flytning til anden kommune
Jeg mener at tilflyttterkommunen skal overtage integrationskontrakten iflg. loven.
men det er jo nok en god ide at kontakte integrationsafdelingen i den nye kommune og orienterer om at I vil flytte der til.
men det er jo nok en god ide at kontakte integrationsafdelingen i den nye kommune og orienterer om at I vil flytte der til.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Flytning til anden kommune
Du skal naturligvis ikke spørge nogen om lov til at flytte, bare fordi der bor en udlænding i din husstand. Men du skal orienterer tilflytningskommunen. Og denne må ikke nægte at tage imod jer.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser