erhvervsuddannelse + erfaringer

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

erhvervsuddannelse + erfaringer

Indlæg af Durmaz » 11.10.2011 19:38:25

Min man skal til og søge ind på tec i lyngby (tekniskskole), hende vejledern jeg snakkede med snakkede om at de skulle bruge nogle papir på afsluttede dansk uddannelse i form af en prøve/eksamen, eller ligende..

hvorvidt den hed prøve i dansk 3 eller danskprøve 3 vidste hun ikke, og om det er den hvor vi skal betale for eller ej vidste hun ikke... hvad er forskellen på de to..

er der nogen der har erfaringer med dette i forhold til erhvervsuddannelserne...

resser
Geografisk sted: København

Re: erhvervsuddannelse + erfaringer

Indlæg af resser » 11.10.2011 19:54:26

Hej
normalt skal man have minimum 9 klasse, udlændinge kan komme ind på dansk 2 eller dansk 3 istedet for.
det de sandsynligvis mener med prøverne er flg. : har man fulgt hele dansk 2 eller 3 forløbet med læren om kultur m.m, som man kan gennemgå på de officielle sprogskoler eller har man kun bestået selve prøven i dansk 2 eller 3
at man har gennemgået hele forløbet tæller selvfølgelig mest,

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: erhvervsuddannelse + erfaringer

Indlæg af Durmaz » 12.10.2011 16:46:26

Super, for det hun fortalte lød meget rodet... og tænker at vi på min skole har nogle der taler betydelig dårliger dansk end manden herhjemme, og det er ovenikøbet en sundhedsuddannelse :-D så tænker at det nok skal gå

Besvar