har brug for hjælp

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nerra

har brug for hjælp

Indlæg af nerra » 16.01.2011 22:57:54

jeg bor i sverige sammen med min mand og vores børn, min mand arbejder i dk og jeg er arbejdsløs, min mand er desværre blevet fyrret pga finanskrise. jeg vil gerne vende hjem til dk og starte for nyt.men vi er begge arbejdsløse kan ikke holde ud at være her. kan jeg måske henvende mig til kommunen i dk og spørge efter hjælp med lejlighed og nogen form for kontantstøtte?? kan vi ha ret for at søge hjælp af kommunen når vi ikke har en lejlighed i dk. jerg er dansk statsborger også mine børn min mand er svenskstatsborger.

dotseo

Re: har brug for hjælp

Indlæg af dotseo » 16.01.2011 23:18:23

Hejsa

Jeg synes du skal prøve og tage kontakt til den kommune i godt kunne tænke jer at bo i og høre om mulighederne for at få hjælp.

Held og lykke!

Knus og kram fra Ulla

skaanebo

Re: har brug for hjælp

Indlæg af skaanebo » 16.01.2011 23:24:07

Hvis I er medlemmer af en svensk a-kasse, kan I tage jeres arbejdsløshedsdagpenge med jer til Danmark i op til 3 måneder.

Og ellers er det jo bare et spørgsmål om at finde et sted at bo - her skal I nok ikke forvente nogen som helst hjælp fra kommunalt hold. Men så snart I har fundet et sted at bo og så snart I er flyttet til Danmark, er I jo omfattet af samme rettigheder som alle andre borgere i landet.

Besvar