Opråb: forslag til initiativer

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hugo

Opråb: forslag til initiativer

Indlæg af hugo » 25.11.2010 10:51:52

Kære alle

Jeg er en almindelig person, eller skal jeg sige en unik person :D som mange af jer andre, der har giftet sig af kærlighed og besluttet at leve i Danmark med sin udkårne. Ikke for resten af livet, for det er også vigtig at knytte bånd til min partners hjemland.

Jeg er blevet træt og udmattet af den evige negative fokusering på udlændige og herunder familiesammenføring. I den forbindelse efterlyser jeg forslag til, hvad jeg som enkel person i en provinsby (langt fra hovedstanden) kan gøre for at oplyse folk og evt. politikere om min utilfredshed med den nuværende debat på udlændigeområdet og forslaget om pointsystemet.

Jeg diskutere engang imellem dette med min familie, kolleger og venner – men ellers er jeg ikke ude i den offentlige debat, hverken som medlem af et politisk parti, skribent eller andet. Jeg overvejer seriøs at begynde at blande mig i debatten, fordi jeg er skuffet overfor regeringen og dens samarbejde med DF, men samtidig også overfor oppositionen, som efter min meninger, lader sig forføre/forblinde af den konstante stereotypiske debat.

Så mine damer og herrer, kom med konkrete men også alternative forslag til, hvad jeg kan gøre som enkel person for at påvirke debatten.

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Opråb: forslag til initiativer

Indlæg af Juma » 25.11.2010 17:34:48

Læserbreve, blogs, læserbreve, osv.

Jeg tror, det vigtigste er oplysning. Jeg tror ikke at mange er klar over, hvilke betingelser, der allerede i dag skal opfyldes.

Således er der fx. på facebook oprettet en side mod VKOs pointsystem, men der står intet om de andre betingelser på denne ellers så velmenende side.

Jeg synes næsten pointsystemet er det midste problem.

For der er jo også bankgaranti, skærpet tilknytningskrav og indvandringsprøve, mv.

Besvar