Sprogkursus under turistvisum til tyrker?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betoncirkeline

Sprogkursus under turistvisum til tyrker?

Indlæg af Betoncirkeline » 09.03.2010 14:26:02

Hejsa.

Jeg blev gift i sidste uge med min tyrkiske kæreste, nu mand.
Vi er i gang med at søge visum til ham, da han skal herop på turistvisum for at opfylde tilknytningskravet først.
Dog skal jeg jo arbejde i de 3 måneder han er her på turistvisum, og derfor syntes jeg ligeså godt han kan komme i gang med at lære noget dansk.
Er der nogle af jer der kender et sted i København med god sprogundervisning på begynderniveau? Jeg har fået anbefalet studieskolen, men der er et krav på 12 års skoleundervisning hjemmefra, og det har han ikke. Jeg mener heller ikke han skal gå i skole om aftenen mens han er her, så det skal være noget dagundervisning.
Jeg er skam villig nok til at betale nogle penge for det.

Ellers kan det være nogle af jer kender til noget godt hjemmeundervisning han kan øve sig på mens jeg arbejder?

Er der ellers nogle tip, ideer el. lign til min tyrkiske mand, så hører jeg gerne:-)

Mange venlige hilsner
Betoncirkeline

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Re: Sprogkursus under turistvisum til tyrker?

Indlæg af Kroshka » 09.03.2010 16:18:13

ta' en tur på biblioteket - der kan man gratis låne en lang række selvstudie ting, du kan låne - også med lyd, billeder og udtaletest...

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 11.03.2010 13:13:04

Han kan muligvis komme på et af de samme kurser, som tilbydes dem, der er familiesammenført. De optager også personer som 'ikke er målgruppe', men mod betaling. Man skal forhøre sig på kursusstederne om prisen. Du kan spørge kommunen om adresserne på stederne.
mh
Rådgiver for ÆUG

loui
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af loui » 15.03.2010 23:21:52

Hej, Betoncirkeline

Min mand startede med at gå et par gange om ugen inde på nørrebro, tæt på nørreport st.
Han var rigtig glad for at gå der og fik da også nogle nye venner.

Internationalt Kristent Center
Bethesda
Rømersgade 17
1362 København K
Telefon: 33 32 59 39

her er et link

http://imta.dk/web/index.php?page=grati ... dervisning

Håber det kan bruges held og lykke i fremtiden

Besvar