Kommunikere med Ukrainer.............PC-oversættelse
Kommunikere med Ukrainer.............PC-oversættelse
Jeg skal møde en sød Ukrainsk pige der ikke taler engelsk i uge 7 hvor vi har allieret os me en tolk. Det er jo ikke noget problem for en uge, men kommer hun til Danmark vil det jo være rart at kunne kommunikere også inden hun lærer Dansk! Jeg har forestillet mig at løsningen var oversættelse på en PC, enten online eller med et program.
Nu er der bare det at de jo har et andet alfabet.
Kan man bare slutte et russisk tastatur i en bærbar?
Kender nogen et velegnet program?
Nogen der har erfaringer med en sådan løsning?
Eller en anden måde at løse problemet på?
Alle indlæg modtages med stor glæde. På forhånd tak
Nu er der bare det at de jo har et andet alfabet.
Kan man bare slutte et russisk tastatur i en bærbar?
Kender nogen et velegnet program?
Nogen der har erfaringer med en sådan løsning?
Eller en anden måde at løse problemet på?
Alle indlæg modtages med stor glæde. På forhånd tak
Re: Kommunikere med Ukrainer.............PC-oversættelse
Du kan bruge Google - men det er langt fra perfekt - men hjælper meget. Jeg kan prøve at finde ud af om et andet oversætterprogram er lidt bedre - et som min kommende kone fra UA har brugt.
Ja, du kan sætte et eksternt tastetur til din bærbar - men også blot installere ukrainsk - og så skifte tastetursprog, men det kræver jo lidt at man ved hvor bogstaverne er på tasteturet..
Ja, du kan sætte et eksternt tastetur til din bærbar - men også blot installere ukrainsk - og så skifte tastetursprog, men det kræver jo lidt at man ved hvor bogstaverne er på tasteturet..
Mange tak for det hurtige svar! Jeg havde netop regnet med at bruge Google.
Hvis man får fat i et ukrainsk tastatur, er det så simpelthen bare at sætte det i et usb-stik og så fungerer det? skal der ikke installeres noget?
Har I haft held af at tale sammen på den måde?
Hvis man får fat i et ukrainsk tastatur, er det så simpelthen bare at sætte det i et usb-stik og så fungerer det? skal der ikke installeres noget?
Har I haft held af at tale sammen på den måde?
jeg kan ikke helt huske det - men på oksanas notebook - kan hun skifte sprog - om man ønsker at skrive på dansk, engelsk eller ukrainsk. det er noget du skal gøre i windows.
Jeg mener ikke at det er nok, blot at skifte tastetur - du skal "installere" sproget.
Hvor er din veninde fra i UA..
Jeg mener ikke at det er nok, blot at skifte tastetur - du skal "installere" sproget.
Hvor er din veninde fra i UA..
Jeg har googlet hvordan man installerer et sprog, men uden at blive klogere.
Gider du lige forklare mig hvad man gør?
Hun er fra Melitopol og jeg glæder mig helt vildt til at møde hende!!
Mange tak for hjælpen.
Gider du lige forklare mig hvad man gør?
Hun er fra Melitopol og jeg glæder mig helt vildt til at møde hende!!
Mange tak for hjælpen.
jeg kan ikke huske hvordan man gør - men du burde i windows kunen søge på add eller install language/tilføj sprog - og så vil jeg tro, at du skal bruge din cd for at tilføje endnu et sprog.
Okay, jeg prøver mig frem. Tak for hjælpen!
ja, jeg beklager - men hvis du ellers har behov for at snakke om ua - så står jeg gerne til rådighed - er halvvejs igennem systemet - så jeg har opdatered viden om en del af det...
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
På min pc var det sådan, at da jeg allerførste gang startede den op, kunne jeg tilvælge andre tastaturer, bl.a. tyrkisk, og det går, selv om man ikke kan se, hvor bogstaverne er, så lærer man det hurtigt (de fleste sidder nu også ligesom på det danske).
Hvilke tastaturer, du kan tilvælge afhænger af din windows version. Jeg har xp, og kunne som sagt kun tilvælge tastatur ved opstart og der var begrænset udvalg. Dvs senere tilvalg kræver enten at man formaterer og starter forfra, eller i hvert fald at man har installationsdisketten og kan finde lige den funktion.
På min nyindkøbte mac kan jeg derimod tilvælge nårsomhelst og næsten hvadsomhelst.
Hvilke tastaturer, du kan tilvælge afhænger af din windows version. Jeg har xp, og kunne som sagt kun tilvælge tastatur ved opstart og der var begrænset udvalg. Dvs senere tilvalg kræver enten at man formaterer og starter forfra, eller i hvert fald at man har installationsdisketten og kan finde lige den funktion.
På min nyindkøbte mac kan jeg derimod tilvælge nårsomhelst og næsten hvadsomhelst.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Prøv dette:
Hvad skal jeg gøre for at kunne skrive med tegn fra andre sprog, hvis jeg bruger en dansk version af Windows XP?
Sådan gør du for at kunne skrive med tegn fra andre sprog i Windows XP:
Klik på menuen Start.
Vælg Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger.
Vælg Tilføj yderligere sprog
Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog.
Klik på Tilføj under Installerede tjenester i dialogboksen Sprogtjenester og sprog.
I felterne Sprog og Tastaturlayout/IME vælger du det sprog, du vil bruge.
Klik på OK.
Klik på OK igen for at gemme dine nye indstillinger.
Hvert sprog, der understøttes af Windows XP, har som standard et særligt tastaturlayout. Med tastaturlayout menes blandt andet, hvilke tegn der findes på de forskellige taster på tastaturet.
På proceslinjen nederst på skærmen findes et lille ikon med teksten DA. Hvis du vil ændre tastaturlayoutet og begynde at skrive med det sprog, der lige er installeret, skal du gøre følgende:
Klik på ikonet DA.
Vælg sprog i den viste menu.
Hvad skal jeg gøre for at kunne skrive med tegn fra andre sprog, hvis jeg bruger en dansk version af Windows XP?
Sådan gør du for at kunne skrive med tegn fra andre sprog i Windows XP:
Klik på menuen Start.
Vælg Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger.
Vælg Tilføj yderligere sprog
Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog.
Klik på Tilføj under Installerede tjenester i dialogboksen Sprogtjenester og sprog.
I felterne Sprog og Tastaturlayout/IME vælger du det sprog, du vil bruge.
Klik på OK.
Klik på OK igen for at gemme dine nye indstillinger.
Hvert sprog, der understøttes af Windows XP, har som standard et særligt tastaturlayout. Med tastaturlayout menes blandt andet, hvilke tegn der findes på de forskellige taster på tastaturet.
På proceslinjen nederst på skærmen findes et lille ikon med teksten DA. Hvis du vil ændre tastaturlayoutet og begynde at skrive med det sprog, der lige er installeret, skal du gøre følgende:
Klik på ikonet DA.
Vælg sprog i den viste menu.
Og mht tastatur, er tastatur sticker også en OK løsning
ja - det er en billig løsning, men gør det lidt bøvlet for en som mig, der ikke helt ved hvor bogstaverne sidder, når det sidder ukrainske klistermærker på mine bogstaver.. (altså når begge skal bruge computeren samtidigt). Jeg vil tro du kan købe et billet key board i UA for 20 kroner..
Hej !
Jeg er ret sikker på at hvis bare man kigger på det rette forum så kan man få et svar det virker så til er som har brug for viden om UA eller Rusland så kan i kigge forbi : http://russisk-dansk-forum.dk/index.php
Der sider eksperterne på disse områder og eg ved allerede at der to som kan svare på det hvordan man bruger tasteturet og hvordan man gør så der er god hælp at hente.
Jeg er ret sikker på at hvis bare man kigger på det rette forum så kan man få et svar det virker så til er som har brug for viden om UA eller Rusland så kan i kigge forbi : http://russisk-dansk-forum.dk/index.php
Der sider eksperterne på disse områder og eg ved allerede at der to som kan svare på det hvordan man bruger tasteturet og hvordan man gør så der er god hælp at hente.