integrationsloven støtte

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
liro

integrationsloven støtte

Indlæg af liro » 22.09.2009 09:48:30

hej
jeg er gift med en kineser og vi har fået et dejligt barn men er desvære meget syg multialergisk, kan ennu ikke spise mad, tåler ikke dyr, polen og husstøvmider og plages af infektioner så hun kræver en del arbejde og søvnløse nætter
hun var indlagt første gang da hun var 1 måned gamel nu er hun 11 måneder

hun må ikke komme i dagpleje inu hvornår vides ikke
komunen vil godt betale min nuværende løn hvis jeg går hjemme med min datter men jeg vil gerne beholde mit arbejde da jeg forsørger 5 personer og ikke har råd til at miste det

de vil også gerne betale os penge så vi kan andsætte en hjemme i huset men komunnen eller dagplejen kan ikke skaffe nogle

min kone kan ikke komme i skole eller arbejde på grund af vores datter
så jeg har ansøgt om de i stedet ikke bare kan andsætte min kone da hun også er den beste til at passe hende

og nu kommer mit spørsmål
vi har fået afslag på grund af at jeg har forsøger plikt på min kone hvad der er rigtig nok
men min datter er vel ikke under integrations loven da hun er dansk statsborger ?

er der nogle som har en løsning eller et råd vi kan bruge
som i kan læse er jeg lidt ordblind og kan ikke rumme
alle de love og regler så er meget glad for eventuelle svar ogsv

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: integrationsloven støtte

Indlæg af Kim P. Nyberg » 22.09.2009 10:00:37

Hvis barnet er dansk statsborger, er det korrekt, at det ikke skal opfylde integrationsloven.

Jeg går ud fra, at I har en børnesundhedsplejerske. Hun må kunne gå ind og hjælpe jer med at finde nogle, der kan yde jer praktisk hjælp. Hvis kommunen fortsat bakker op om, at give jer en pose penge til at ansætte en pige i huset m/k, så snak med dem om betingelserne for, hvis I selv finder en person gennem et lokalt jobcenter eller ved at indrykke jobannonce i avisen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

liro

Indlæg af liro » 22.09.2009 10:58:14

hej Kim p

og tak for svaret
før kunne vi godt få en lov til at finde en men har ikke kunnet
og der skal også stilles ekstreme krav til den pågældene

feks må vi ikke røre mad eller andet uden at vaske hænder før vi rør vores datter

vi kan ikke have besøg af folk der har været i nærheden af dyr det reagere hun også på

også videre også videre
ofte får vi ikke nattesøvn da hun klør og er ireteret og skal smøres ind hver 3 time døgnet rundt
hun har någet specielt silke undertøj som skal minske kløen
vi har 2 sæt at skifte med og hun har slidt begge i stykker på 2 uger

så vores problem er også at min kone ikke kan passe skole eller job da hun kræver så meget tid dag og nat

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 22.09.2009 12:51:53

Det er en træls situation i er havnet i.

Det med forsørgelse af familien har vel ikke noget med integrationsloven at gøre?

Hvis man er gift, uanset om den ene part er dansk eller udlænding, har den anden part pligt til at forsørge familien. Så hvis den ene part har arbejde, kan den anden part ikke få offentlig hjælp.

Det bedste er at få en alvorlig snak med en socialrådgiver, så i kan få rådgivning og hjælp til at overkomme jeres udfordringer.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.09.2009 22:43:21

Det lyder meget mærkeligt, at kommunen gerne vil betale dig for at gå hjemme og passe din egen datter, men ikke din kone.

Problemet kan dog eventuelt ligge i, at din kone ikke p.t. har nogen indkomst, og derfor siger man så, at hun heller ikke "mister" noget ved at gå hjemme. Men det er jo en helt igennem tåbelig betragtning, da hun jo mister muligheden for at komme i gang med en karriere i Danmark, og da kommunen alternativt skal betale en anden person (f.eks. dig) for at udføre arbejdet.

Så det svar synes jeg bestemt ikke, at I skal affinde jer med uden videre, og måske var det en god idé at alliere jer med en advokat eller bisidder, som er ekspert i sager af denne karakter.

Uanset at din kone er udlænding, er det således ikke umiddelbart noget, der har med udlændingelovgivningen at gøre, men snarere med sociallovgivningen. Og derfor er ÆUG´s forum nok heller ikke det bedste sted for dig at få den hjælp, som du har brug for.

Besvar