AF krav (SU) - er det forfalden gæld til det offentlige?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AcrossTheNight

AF krav (SU) - er det forfalden gæld til det offentlige?

Indlæg af AcrossTheNight » 27.10.2017 10:13:41

Hej,

Jeg har fået udbetalt for meget SU, og skal derfor betale en måneds SU tilbage. Min økonomi er ret elendig, så det har jeg umiddelbart ikke mulighed for. Der står i brevet fra udbetaling Danmark at jeg skal betale beløbet tilbage inden Januar - Hvis ikke jeg betaler tilbage bliver der automatisk opkrævet et beløb hver måned til hele beløbet er tilbagebetalt. Vil det I så fald være forfalden gæld til det offentlige? Jeg er klar over at SU lån ikke kan udgøre forfalden gæld, men hvad med for meget udbetalt SU?

Min mand er familiesammenført efter de danske regler, og har lige fået forlængelse af sin opholdstilladelse med 4 år. Hvis beløbet er betalt helt tilbage inden fire år, vil det så få nogle konsekvenser i forhold til forlængelse af hans opholdstilladelse?

På forhånd tak.

closed1

Re: AF krav (SU) - er det forfalden gæld til det offentlige?

Indlæg af closed1 » 27.10.2017 14:36:11

Der er når man søger pm at man ikke må have forfalden gæld , hvad du har af gæld vedrører ikke din mands sag.

Besvar