Min kone og jeg fik familiesammenføring i december. Derfor skal min kone snart op til den obligatoriske danskprøve, så hun kan få lov at blive. Vi har dog snakket om at gå direkte til A2 prøven, for at spare de 2500,- det koster at tage prøven igen, for at få de ekstra 11.000 hjem af sikkerhedsstillelsen.
Selvom jeg synes min kone har været flittig til danskundervisning, og gør det rigtigt godt, er hun desværre selv meget usikker på om hun kan bestå A2.
Derfor ville jeg høre om der er nogle hvis ægtefæller har taget A2 for nyligt, og måske kan give et par ord om sværhedsgraden, eller andre fif. Eventuelt hvilke emner eller hvad hun bør øve sig ekstra på? Min kone er stærk når det kommer til det skriftlige i dansk, men hun kæmper lidt med forståelsen når der bliver snakket. Og desværre er det jo ren "lytte og forstå" til den prøve. Så enhver hjælp vil være højt værdsat
Derudover et lille sidespørgsmål. Hun har også fået 2 deltidsjob for nyligt. Er der ide i at melde hende i A-Kasse? Eller er der ikke ide i det, så længe hun ikke har permanent opholdstilladelse.
På forhånd tak for svar, og tak for en god og hjælpsom side
Mvh
Skeite