Hej Allesammen
Jeg står i den situation at jeg skal flytte tilbage til Danmark, alene, efter at have boet i Sverige i 10 år. Jeg er Dansk statsborger og har altid været det.
Jeg kan læse mig til, at jeg ikke bare uden videre kan købe en bolig i Danmark, men skal have Justitsministeriets tilladelse.
http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... st-ejendom
Er der nogen her der har været møllen igennem, og eventuelt har gode råd til hvordan jeg søger om tilladelse og eventuelt gode råd?
Ppå forhånd tak!
Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse
Re: Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse
Hvis du er dansker, er der da ingen problemer i det!?
Re: Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse
Mange tak for svaret Skaanebo.
Et opfølgningsspørgsmål:
Når jeg nu har købt en lejlighed i DK, skal jeg opsige min svenske lejlighed (hyre i 1. hand) og der er 3 måneders opsigelse. For at undgå at tabe alt for meget på dobbelt husleje, havde jeg tænkt mig at få en indeboende i et af mine værelser indtil kontrakten ophører. Det i sig selv har aldrig været et problem da jeg har haft en del flatmates igennem årene, men bliver det et problem når jeg afmelder mig som boende i Sverige?
Et opfølgningsspørgsmål:
Når jeg nu har købt en lejlighed i DK, skal jeg opsige min svenske lejlighed (hyre i 1. hand) og der er 3 måneders opsigelse. For at undgå at tabe alt for meget på dobbelt husleje, havde jeg tænkt mig at få en indeboende i et af mine værelser indtil kontrakten ophører. Det i sig selv har aldrig været et problem da jeg har haft en del flatmates igennem årene, men bliver det et problem når jeg afmelder mig som boende i Sverige?