Studievisummer for viderekommende

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Solsikke
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16.12.2007 19:16:08
Geografisk sted: Malmö

Studievisummer for viderekommende

Indlæg af Solsikke » 16.12.2007 19:34:17

Hej allesammen

Jeg har mødt en herlig ung mand som jeg har forlovet mig med, men han er fra den dominikanske republik/haiti (mellemamerika)
Jeg er under 24, men det er min forlovede ikke, så jeg har sådan set besluttet mig for at hvis det er det der skal til må jeg trække i uldsweateren og flytte til sverige.

Men...
Jeg læste noget om at nogen havde fået studievisumer til deres kærester ti HF. Da jeg gerne vil studere i aalborg, og genrelt set blive nær min familie, lyder dette jo som en god løsning

men er den eneste mulighed at opnå studievisum til at lærer dansk gennem HF? min kæreste taler både creolsk, spansk, fransk og engelsk helt upåklageligt så jeg tænkte om der eventuelt var andre muligheder en hf hvor der var lidt mere begynderpræget end undervisning med folk der har dansk som modersmål?

Derudover tænkte jeg også at nå man nu har afsluttet denne uddannelse efter nogle år hvad er der så af muligheder? Jeg har været inde og kigge på priserne på universitetsuddannelser og det er jo bare ikke realistisk når man begge er studerende

Det skal lige siges at i sit hjemland har min kæreste studeret medicin i 2 år og derfor har han ingen færdiguddannelse han kan søge job på.

Jeg håber der er nogen der kan dele lidt af erfaring og viden :)

Mvh Astrid

PS. fantastisk at forening er blevet dannet jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden :)
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 17.12.2007 23:09:20

Hej

Man kan få studievisum til DK hvis man er optaget på et studie og har de 60.000 kr svarer til. ca 1 års SU.

Man skal vist også betale for uddannelsen når man kommer fra et land udenfor EU...

Jeg foreslår, I kontakter www.studievalg.dk og beder dem om hjælp til at finde udd. i Aalborg for udlændinge.

http://www.ciriusonline.dk/ kan din kæreste få vurderet sin udd. ...prøv at ringe til dem


Meget held og lykke

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 18.12.2007 12:11:06

Er der mulighed for, at han kan blive sendt til DK som udvekslingsstuderende? Så skal han vist ikke betale. Kender ikke helt til reglerne, men I kan da undersøge muligheden for at han kan fortsætte medicinstudiet her. Så vil det også foregå på eng. Og vi har desperat brug for læger i DK!

Solsikke
Indlæg: 76
Tilmeldt: 16.12.2007 19:16:08
Geografisk sted: Malmö

Indlæg af Solsikke » 21.12.2007 22:47:23

tusind tak for hjælpen begge to

Og jo var jo det jeg mente vi gjorder spøgelses patienter og alt det :P

vil prøve at skrive til dem og sige hvad jeg finder ud af
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt

Amiga
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28.08.2007 19:07:49
Geografisk sted: Århus-Afrika

Indlæg af Amiga » 29.03.2008 12:42:15

Hej Solsikke

Har du fundet ud af noget med hensyn til fortsættelse af studiet i DK?

Min kæreste er nemlig også medicinstuderende i sit hjemland og taler ikke dansk men engelsk, spansk og creol.

Jeg tror ikke det er muligt at læse medicin i DK på andre sprog end dansk, så derfor overvejer vi at få ham flyttet til et spanien og færdiggøre sin uddannelse....... en løsning der gør at han senere kan komme til DK og arbejde som læge uden problemer (og færdiggøre sin drøm om at blive læge).

Men kunne være interessant at høre om du har fundet ud af noget andet i DK?

:-)

kuku202
Indlæg: 1
Tilmeldt: 07.02.2015 08:09:27

Re: Studievisummer for viderekommende

Indlæg af kuku202 » 07.02.2015 08:15:03

Jeg ville allerførst ringe til US og snakke med dem om hvornår parret bør gifte sig og hvornår de bør indgive ansøgning om FS.
Our excellent online learnalanguage.com - spanish classes training programs will lead you to success in the cca.edu We also offer latest hsbc

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Studievisummer for viderekommende

Indlæg af fundiver199 » 08.02.2015 07:31:39

Indlægget er 7 år gammelt, så forhåbentlig er spørgeren for længst kommet videre med sit liv :wink:

Besvar