Min kæreste kommer til DK i marts hvor vi vil gifte os. Jeg er færdig med min uddannelse som bygningskonstruktør til februar.
Da jeg læser på revalidering kan vi ikke blive familiesammenført før 3 år efter endt uddannelse, så vi vil have min kæreste til DK på et GC
Hun opfylder kravene til GC
Nu læser jeg der er betydelig mere end en måneds behandlingstid til et GC.
Hvis vi bliver gift i Marts på et turist visum og vi ansøger om GC samtidig, kan hun så blive i DK mens ansøgningen bliver behandlet?ranti
Det beløb som ansøgeren skal dokumentere læser jeg ikke som en bankgaranti men et beløb man bare skal dokumentere man har. Dvs når det er dokumenteret, så kan man bruge af beløbet.
Ansøgning og GC på visum
-
fundiver199
Re: Ansøgning og GC på visum
Ja en ansøgning om arbejdstilladelse og herunder greencard kan også afleveres i Danmark, når man er her på "lovligt ophold" og herefter give et "processuelt ophold".
Det er korrekt forstået, at det beløb, der skal fremvises ved en ansøgning om greencard, ikke er en garantistillelse. Det svarer helt til at skulle dokumentere "tilstrækkelige midler", hvis man udnytter den fri bevægelighed efter EU-reglerne og hverken er studerende eller arbejdstager.
I begge tilfælde er formålet, at man skal sandsynliggøre, at man har til dagen og vejen i et stykke tid uden at behøve at søge om bistandshjælp eller ernære sig ved ulovlige aktiviteter.
Det er korrekt forstået, at det beløb, der skal fremvises ved en ansøgning om greencard, ikke er en garantistillelse. Det svarer helt til at skulle dokumentere "tilstrækkelige midler", hvis man udnytter den fri bevægelighed efter EU-reglerne og hverken er studerende eller arbejdstager.
I begge tilfælde er formålet, at man skal sandsynliggøre, at man har til dagen og vejen i et stykke tid uden at behøve at søge om bistandshjælp eller ernære sig ved ulovlige aktiviteter.