hej allesammen,
jeg står i den situation at jeg er alenemor med 2 børn under 18 og gerne vil have en au pair pige.
jeg er i øjeblikket sygemeldt fra mit arbejde og modtager sygedagpenge. derudover modtager jeg også boligstøtte.
mit spørgsmål går på om jeg falder ind under loven om aktiv social politik, og derfor ikke er egnet som værtsfamilie?
på forhånd tak.
mvh vivi
au pair - krav til værtsfamilien
-
fundiver199
Re: au pair - krav til værtsfamilien
Kære Vivi
Hvis du er langtidssygemeldt og modtager sygedagpenge fra kommunen, så hører det under lov om aktiv socialpolitik. Boligsikring hører derimod ikke under lov om aktiv socialpolitik.
Hvis du er langtidssygemeldt og modtager sygedagpenge fra kommunen, så hører det under lov om aktiv socialpolitik. Boligsikring hører derimod ikke under lov om aktiv socialpolitik.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Men man skal vel stadig betale lommepenge, 2.900 kr/md foruden kost og logi, som jeg går ud fra er eget værelse, og undervisningsafgifter til au-pair'en, som sagtens kan være mandlig?
Og så skal man jo huske at behandle au-pair som oversættelsen fra fransk betyder: På lige vilkår - som en af de andre i familien. Altså ikke som tjenestefolk eller slaver. Var der ikke noget med max. 5 timers husligt arbejde om ugen?
Og så skal man jo huske at behandle au-pair som oversættelsen fra fransk betyder: På lige vilkår - som en af de andre i familien. Altså ikke som tjenestefolk eller slaver. Var der ikke noget med max. 5 timers husligt arbejde om ugen?
tak for det hurtige svar. ringede ind til udlændingeservices au pair-hotline, og der mente damen ikke at modtagelse af sygedagpenge var diskvalificerende for at blive au pair-vært, så er blevet endnu mere forvirret.fundiver199 skrev:Kære Vivi
er der nogen som ved hvilken myndighed man skal kontakte for at få et endeligt svar, og er der nogen som helt præcist ved hvad loven om aktiv socialpolitik omfatter?
på forhånd tak.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Lov om aktiv socialpolitik finder du her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=29856
Som du kan se i loven, er det kommunen, der administrer en hel del. Du er formentlig blevet sat i forbindelse med en socialrådgiver i forbindelse med din sygdom, så det vil være et passende sted at begynde at spørge.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=29856
Som du kan se i loven, er det kommunen, der administrer en hel del. Du er formentlig blevet sat i forbindelse med en socialrådgiver i forbindelse med din sygdom, så det vil være et passende sted at begynde at spørge.