Ønsker at min eks skal forlade DK.

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Ønsker at min eks skal forlade DK.

Indlæg af Valnurat » 12.10.2021 07:50:19

Jeg blev skilt fra min eks., som er fra Filippinerne, Jan/2018. Vi har dreng sammen på lige knap 6 år med FF. Hun er blevet familesammenført med vores søn. Vores søn var heller ikke planlagt, men han var til tider i orkansøje, da dele vores ægteskab bar i den grad af, af mange uoverensstemmelser. Håndgement blev der desværre osse noget af i vores ægteskab. Efter vores skillesmisse har det osse været turbolent. Hun har ikke været den socialemedspiller i det danske samfund og har hvor det var muligt misbrugt systemet til egen fordel. Hun er meget dominerende over for vores søn. Jeg har spurgt ham om mor slår, hvilket han siger ja til og hun niver ham, siger han. Jeg har selv oplevet det på egen krop da vi var gift, selvom jeg sagde fra, blev det nærmest opfattet som provokation fra hendes side og blev ved og forstod ikke mine grænser, hvorfor det bl.a. var en af grundende til at jeg ville skilles. Penge For ikke gøre indlægget langt er jeg nu kommet til et punkt hvor jeg faktisk ikke ønsker hende i DK mere, så jeg søger lidt råd og vejledning til, hvad jeg kan gøre ifbm. det. Hun er blevet familiesammenført med vores søn lige efter skillesmissen og havde ifb. fået tilsendt et skema som jeg skulle udfylde med hvordan samkvemet var med vores søn. Jeg tænker at sådan en ansøgning kun gælder i 2 år, ikk?

Venligst
Valnurat
Senest rettet af Valnurat 12.10.2021 12:24:43, rettet i alt 1 gang.
Venligst

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ønsker at min eks skal forlade DK.

Indlæg af mh1 » 12.10.2021 11:20:01

Tag din søn med til lægen og få dokumentation for overgreb fra moderens side. Når du har dokumentation indsender du en ansøgning til Familieretshuset om at du ønsker at få ophævet hendes del i forældremyndigheden og/eller samværsret pga. overgrebene. Det indebærer naturligvis at du overtager den fulde forældrerolle, når/hvis moderens ophører.
mh
Rådgiver for ÆUG

Valnurat
Indlæg: 189
Tilmeldt: 24.04.2014 07:42:39

Re: Ønsker at min eks skal forlade DK.

Indlæg af Valnurat » 14.10.2021 11:07:28

Tak for input.
Venligst

Besvar