muligheder for aupair efter end periode i danmark

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pangga
Indlæg: 95
Tilmeldt: 02.06.2010 14:10:55

muligheder for aupair efter end periode i danmark

Indlæg af pangga » 21.09.2018 16:24:14

jeg må indrømme jeg bliver rundtosset af at læse lange tekniske regler og ved at der sidder nogle rigtig kloge hoveder her, som kan forklare på en menneskelig måde eller hinte hvor det er til at læse for normal mennesker ;)

jeg kender en aupair pige som snart er ved at være slut med hendes 2 år, og virkelig gerne vil blive i danmark og arbejde, at finde et job til hende er ikke problemet men virker som om der ikke er noget at gøre? medmindre hun selfølgelig gifter sig med en dansker og flytter til sverige :roll:

kan det virkelig være rigtigt at en pige der har knoklet sin røv af for en dansk familie i 2 år ingen fordele har ved at søge arbejds/opholds tilladelse?

jeg har desværre ikke muligheden for den romantiske løsning da jeg dels har mistet alt efter at have boet i sverige i 5 år og desuden betragtes som invandrer i mit eget land fordi jeg ikke har opholdt mig 5 ud af de sidste 8 år i danmark, vildt syge regler.

hvad gør man og er der overhovedet noget at gøre for hende end at søge aupair i et andet land -eller tage hjem?

mvh og tak -Thomas

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: muligheder for aupair efter end periode i danmark

Indlæg af skaanebo » 21.09.2018 18:50:51

Ja, det er korrekt. Kun hvis man har eftertragtede kvalifikationer og er højtuddannet, kan man få arbejds- og opholdstilladelse. Det er næppe tilfældet for en au pair.

pangga
Indlæg: 95
Tilmeldt: 02.06.2010 14:10:55

Re: muligheder for aupair efter end periode i danmark

Indlæg af pangga » 23.09.2018 08:37:43

og selvom vi blev gift inden hun skal hjem gør det nok ikke den store forskel, da jeg pt. ikke betragtes som "rigtig" dansker. og har modtaget kontanthjælp for et år siden, først om 2 år kan jeg invitere igen, hvis jeg forstår det korrekt.

eller selfølgelig flytte til sverige hvis jeg havde økonomien til det :(

sgu ikke nemt.

-Thomas

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: muligheder for aupair efter end periode i danmark

Indlæg af mh1 » 23.09.2018 08:54:50

Du kan godt invitere din ægtefælle på besøg, selv om du har modtaget, eller aktuelt modtager kontanthjælp. Problemet er så mere, om I har råd til flybilletterne.

Der er én, som har søgt råd herinde, og som har ventet i mere end 6 år på at kunne søge om fs, og i de år har måttet nøjes med at se sin ægtefælle 3 mdr. ad gangen. Det var så heldigvis overkommeligt for dem at betale flybilletter.
mh
Rådgiver for ÆUG

Delodia
Indlæg: 16
Tilmeldt: 05.01.2013 21:44:37

Re: muligheder for aupair efter end periode i danmark

Indlæg af Delodia » 25.09.2018 12:35:56

pangga skrev:
21.09.2018 16:24:14
jeg må indrømme jeg bliver rundtosset af at læse lange tekniske regler og ved at der sidder nogle rigtig kloge hoveder her, som kan forklare på en menneskelig måde eller hinte hvor det er til at læse for normal mennesker ;)

jeg kender en aupair pige som snart er ved at være slut med hendes 2 år, og virkelig gerne vil blive i danmark og arbejde, at finde et job til hende er ikke problemet men virker som om der ikke er noget at gøre? medmindre hun selfølgelig gifter sig med en dansker og flytter til sverige :roll:

kan det virkelig være rigtigt at en pige der har knoklet sin røv af for en dansk familie i 2 år ingen fordele har ved at søge arbejds/opholds tilladelse?

jeg har desværre ikke muligheden for den romantiske løsning da jeg dels har mistet alt efter at have boet i sverige i 5 år og desuden betragtes som invandrer i mit eget land fordi jeg ikke har opholdt mig 5 ud af de sidste 8 år i danmark, vildt syge regler.

hvad gør man og er der overhovedet noget at gøre for hende end at søge aupair i et andet land -eller tage hjem?

mvh og tak -Thomas
"Fordele efter at have knoklet røven ud for en dansk familie" Forhåbentligt har hun haft god fordel af sin kulturelle udveksling, ellers er det da helt og holdent hendes egen skyld, at hun har udstået det i 2 år. :shock:

Muligheder har hun ligesom alle andre udlændinge.
1. Søge ind på et studie og få studievisum.
2. Finde sig et arbejde under beløbsordningen, hvis hun ikke ligefrem har kvalifikationer på positivlisten.

Besvar