forlængelse af ophold efter SG4 (§26)

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Asca2017
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04.11.2017 07:30:36

forlængelse af ophold efter SG4 (§26)

Indlæg af Asca2017 » 03.04.2018 10:47:05

jeg har et spørgsmål vedrørende det gebyr som er beskrevet i nyidanmark. Der står at tyrkiske statsborgere er fritaget af gebyret i forlængelse med ansøgninger. Jeg er i tvivl om jeg er under denne regler. Jeg har varigt opholdstilladelse hvilket er behandlet efter skilsmisse og jeg skal nu ansøge for den igen og det med gebyret det irriterer mig. Skal jeg betale gebyret eller skal jeg lad være?

Asca2017
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04.11.2017 07:30:36

Re: forlængelse af ophold efter SG4 (§26)

Indlæg af Asca2017 » 03.04.2018 10:50:12

Jeg skal lige tilføje, at jeg er kandidat studerende, og har ikke været aktiv i arbejdsmarkedet pga studiet som enlige mor, men jeg har freelance jobs med kontrakt. Vil det hjælpe at blive fritaget på denne måde?

Vh

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: forlængelse af ophold efter SG4 (§26)

Indlæg af mh1 » 03.04.2018 20:35:53

Hvis det står klart og tydeligt i vejledningen om forlængelse efter netop denne paragraf, så er det det, der gælder. Hvis du er i tvivl, så er det sikrest at betale, for ikke at få ansøgningen afvist alene fordi du ikke betalte. Hvis du ikke skulle have betalt, vil du få pengene retur.
mh
Rådgiver for ÆUG

Asca2017
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04.11.2017 07:30:36

Re: forlængelse af ophold efter SG4 (§26)

Indlæg af Asca2017 » 04.04.2018 13:51:17

Tak for dit tidligere svar. Det er bare, jeg ville ikke betale gebyret og ville forsikre mig at ikke vente med at det bliver tilbagebetalt, da det er et stort beløb jeg skal af med som SU modtager.