Højskole!

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
musergris
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12.08.2008 14:31:45

Højskole!

Indlæg af musergris » 12.08.2008 14:43:38

Jeg var så heldig at for 1½ år siden at møde min forlovede. Og til at starte med var der ingen problemer, da jeg arbejde som frivillig i Tanzania hvor han er fra. Det kom så til det punkt at jeg blev nød til at tage tilbage til Danmark igen. Og ville jo forfærdelig gerne have ham med. Det kunne ikke lade sig gøre med universitet herhjemme da han ikke opfyldte kravende. Men vi var så heldige at han er blevet optaget på en Højskole her i Danmark, og fik var endvidere så heldige at få et legat til ham der dækker opholdet. Nu står vi så i den situation at vi har problemer med at få hans visum, da udlændingeservice bliver ved med at finde nye ting der mangler i hans sag. Og vi troede at de efter flere måneders togtrækkeri at vi endelig havde nådet målet.

Men her mandags fik vi så afvide at de manglede en sprog test. Vi spurgte så om den TOEFL test han tog i januar ikke kunne bruges, og vi fik at vide at det kunne den bestemt ikke. Det viser sig dog også at det ikke er en sprogtest men nærmere noget der ligner et 3.grads forhør om hans liv og hans fremtidige planer. Og mit spørgsmål er så, har de ret til det? og er der nogle der har oplevet noget ligende. For på mig virker det som om at det er deres sidste forsøg på at han ikke skal have opholdstillaldes!!??

Besvar