UK stasborger + non EU

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bingo
Indlæg: 33
Tilmeldt: 11.04.2014 08:09:39

UK stasborger + non EU

Indlæg af Bingo » 02.05.2017 17:08:28

Jeg er britisk statsborger med permanent opholdstilladelse , min mand er algerier , vi blev gift i danmark for snart 3 år siden . Vi fik familie sammenføring hurtigt og han har 5 års opholdstilladelse. Vi er ved at blive ret bekymrede grundet alle de sager man ser i nyhederne ang folk der bliver afvist , da de ikke har nok tilknytning til danmark.
Jeg har boet her i 30 år jeg har en søn på 10 år her i dk med en dansk mand, jeg har en onkel i UK og en far jeg ikke har set i 25 år.
Jspørgsmål:
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal søge dansk statsborger skab (grundet brexit) eller om det påvirker vores familiesammenføring , hans opholdstilladelse og om vi så starter forefra så vidt jeg får statsborgerskabet? Og har jeg tilknytning nok til danamrk?

Han har et job som er på den "postive liste" og tænker om det ville være smartest at få arbejdstilladelse end at opholdstilladelse?

Er mit ophold i danmark sikret trods brexit da jeg "kun" har permanent opholdstilladelse.?

Tak på forhånd

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: UK stasborger + non EU

Indlæg af skaanebo » 02.05.2017 17:13:18

No need to worry. Permanent ophold er permanent. Din ægtefælles ophold under EU-regler påvirkes dog af de igangværende forhandlinger af Brexit. Men tag det roligt og afvent forhandlingernes resultat.

Besvar