Hej eksperter
Min ægtefælle er 22 og er igang med kandidatgrad. Mangler 1 år. Sagen er den, at hun er tæt på at få et fint job her i Danmark med ca. 31,5 tkr. brutto om måneden, hvilket skulle være nok til at klare beløbsgrænsen. Hvis hun får tilbudt jobbet, tager hun orlov fra studiet eller læser op selv og tager hjem ved semesterafslutning blot for at afgive eksamen.
Det giver anledning til nogle spørgsmål:
1) Har ikke-udført uddannelse nogen indflydelse på ansøgningen, når man søger efter beløbsgrænsen? Når jeg læser i Nyidanmark.dk så står der at uddannelse og erfaring ingen betydning har mens der i ansøgningsskemaet står at det er yderst relevant når man søger løntager-visum.
2) Jeg kan ligeledes ikke finde andre krav ved ansøgning efter beløbsgrænsen. Hvad ellers kræves der udover 375.000 i brutto indtægt årligt?
3) Hvis man får visum efter beløbsgrænsen, må hun bosætte sig udenfor Danmark ( i Malmø)?
4) Hvis jeg inviterer hende på turist-visum inden hun evt. får tilbudt job, har denne turist visum nogen betydning på en fremtidig ansøgning efter beløbsgrænsen?
Tak for hjælpen.
Visum efter beløbsgrænsen
Re: Visum efter beløbsgrænsen
Nogen der kender til ovenstående forhold?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hun kan i hvert fald ikke bosætte sig i Sverige på en dansk opholdstilladelse, medmindre du også gør det.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok, tænkte jeg nok..
Nogen der kan svare på andre spørgsmål ?
Nogen der kan svare på andre spørgsmål ?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
1) Det som står her er naturligvis det der gælder. US er ikke ude på at få folk til at indlevere formålsløse ansøgninger.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... ningen.htm
Jeg ser ingen steder i AR1 (den ansøgningsblanket, der skal bruges) at det er 'yderst relevant' at vedlægge uddannelsesbeviser. Kun at for jobbet relevante uddannelsesbeviser skal vedlægges.
Din kæreste vil formodentlig få jobbet på baggrund af sin bacheloruddannelse, og så er det jo den, som skal vedlægges i oversættelse.
2) Se svar på 1)
4) Nej, hvorfor skulle det have det?
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... ningen.htm
Jeg ser ingen steder i AR1 (den ansøgningsblanket, der skal bruges) at det er 'yderst relevant' at vedlægge uddannelsesbeviser. Kun at for jobbet relevante uddannelsesbeviser skal vedlægges.
Din kæreste vil formodentlig få jobbet på baggrund af sin bacheloruddannelse, og så er det jo den, som skal vedlægges i oversættelse.
2) Se svar på 1)
4) Nej, hvorfor skulle det have det?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Lønnen skal være "sædvanlig" for jobbet, ellers vil ansættelsesforholdet blive bedømt til at være proforma. Ingen tror f.eks. på, at nogen vil betale 375.000 om året for at få en anden til at hjælpe med at ekspedere kunderne i deres kiosk.
Tilsvarende naturligvis også, hvis man angiveligt er blevet tilbudt arbejde som balletdanser men har en uddannelse som tømrer. Så på den måde er uddannelsespapirer selvfølgelig relevante. Men hvis ansættelsen er reel, er der intet at bekymre sig over.
Tilsvarende naturligvis også, hvis man angiveligt er blevet tilbudt arbejde som balletdanser men har en uddannelse som tømrer. Så på den måde er uddannelsespapirer selvfølgelig relevante. Men hvis ansættelsen er reel, er der intet at bekymre sig over.