håber i måske kort kan give råd om hvad vi to kan gøre. Jeg har læst en del men især punkt B kan jeg ikke finde noget...
jeg er 39 dansk statsborger, hun (fra zambia, afrika) blir 23 år 16.7.2014 og har været her på 24mdr-aupair visum som udløber 24.7.2014. vi er ikke gift endnu. vi ønsker dog at hun efter aupair ophold flytter ind til mig uden at flyve til africa igen da vi ikke kan undvære hinanden og ikke vil afvente om evtl. turistvisum blir godkendt imens hun er tilbage i zambia. men så skal der jo nok søges om et visum eller opholdtilladelse herfra inden...
A) Så er der mulighed for at hun ikke skal rejse hjem?
- vil det være fordel hvis vi giftes inden?
- søge om visum eller opholdstilladelse pga familiesamføring (dog hun jo ikke 23 1/2 endnu..)
- hvad er risici for US afviser ansøgninger, chance for processuelt ophold og man læser om karantæne...
B) Da vi har planer om at flytte til Australien i løbet af 2015 og jeg sagtens vil kunne førsørge hende som hjemmegående har jeg spørgsmål til evtl. gråzone - som vi er klar over så ønsker ikke moraliske kommentar blot fakta tak
- hvordan skal udrejse bevise for at "afslutte" aupair-visum korrekt så hun ikke kommer i klemme der? er det stempel i pas her i lufthaven, i hjemmeland eller vil udrejse til eks tyskland være nok? så kunne jeg jo hente hende der i bil og have hende boende "under radaren" hos mig inden vi flytter. Men når vi så flyver fra eks hamburg, Tyskland (er min fortrukket lufthavn) til australien i 2015 vil hun så få problemer i lufthavnen da hun
"checker ind" uden gyldig visum fra DK eller blir hun sendt hjem til zambia? Hun skal jo også søge om visum til Australien, det går måske kun hvis hun opholder sig i zambia og gør det derfra tænker jeg lige...
På forhånd tak