Udenlandsk ægtefælle hertil ved sygdom

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
octagon

Udenlandsk ægtefælle hertil ved sygdom

Indlæg af octagon » 28.12.2012 23:19:26

Hej,

Jeg er førtidspensionist - med pension bevilget 2009. Pensionen blev bevilget grundet Epilepsi. Imidlertid forbedredes min tilstand uventet efter nogen tid, hvilket gjorde mig i stand til at tage et arbejde. Under denne periode blev min førtidspension sat i bero. I forbindelse med et besøg i Rusland fandt jeg en kvinde, som jeg blev meget glad for, og efter at have kendt hinanden i nogle år, giftede vi os, i den hensigt, at hun skulle komme hertil. Kvinden er sygeplejerske og psykolog.

Imidlertid blussede min Epilepsi pludselig op igen med stor styrke, hvilket har medført at jeg nu er tilbage på førtidspension igen. Vi havde planlagt at hun kunne komme hertil. Jeg har ikke store muligheder for at flytte derover, da min sygdom forhindrer det.

Hvordan kan der bedst findes en løsning på denne situation?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Venlig hilsen,

-octagon

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Udenlandsk ægtefælle hertil ved sygdom

Indlæg af mh1 » 29.12.2012 09:35:08

Er der noget, der forhindrer jer i at søge om familiesammenføring?

Læs vejledningen du finder her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
mh
Rådgiver for ÆUG

octagon

Indlæg af octagon » 01.01.2013 00:52:58

Hej,

Tak for din ide. Jeg har overvejet denne løsning, men så vidt jeg kan forstå, er den mere vanskelig, og tager længere tid (jeg har hørt om danske familiesammenføringer, som har taget adskillige år at få godkendt). Så hvis en sådan sag kan klares i Sverige på 3 måneder, ser det mere hensigtsmæssigt ud. Men måske har jeg misforstået?

På forhånd tak.
Venlig hilsen,

-octagon

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 01.01.2013 08:19:50

Hvis man opfylder kravene, så kan en fs i Danmark klares på nogle få måneder. SÅ store er bunkerne trods alt ikke. De sager der trækker ud, er sager hvor der gives afslag, som bliver påklaget og måske senere fører til en retssag.

Hvis du ikke har modtaget kontanthjælp eller andre underholdsydelser som gives på grundlag af aktivloven inden for de seneste 3 år,
- du har en bolig som opfylder boligkravene (2-værelses ELLER 40 m2) og
- du er over 26 år og din kone mindst 23 1/2 (man må indgive ansøgning et halvt år før 24-års fødselsdagen)
så vil jeg tro I kan få fs i løbet af ca. 3 måneder.

Du kan se servicemålene her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Myndighe ... cemaal.htm
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar