Ja.... Så kom vi da et skridt længere. Kort baghistorie. Min forlovede og jeg har været sammen i 1½ år. Vi skal giftes i Ribe domkirke August 2015. Han er New Zealand statsborger der i 5 år har boet i Australien. Vi har besøgt hinanden gennemsnitligt hver 3 måned fra vi begyndte.
Vi havde af US fået at vide at han skulle ind på en af de ordninger Ny i DK henviser til (positiv-beløb-green osv). Langt de fleste af dem kunne vi allerede fra starten filtre fra. Vi har så for en uge siden fået at vide at "ej, det passer da ikke, det er jeg godt nok ked af. I er blevet fejl informeret" Han kan åbenbart tage et hvilket som helst job, såfremt det ikke er ufaglært eller at DK har for mange af dem. Så det er jo fint nok. Han er stærkstrømstekniker.
Men.... han må ikke flytte hertil eller begynde job før han har en arbejds tilladelse. Den tager ifølge staten 3 mdr... Vi kan (til trods for han hver gang han er her ringer dørklokker) ikke finde nogen der er villige til at vente i 3 mdr på ham.... Gode råd/kontakter søges.... Vi er ligeglade hvor i DK det er.Han har ikke mere ferie, og vi har ikke flere penge, så når han tager hjem den 26 Januar vil vi ikke kunne se hinanden før midt August...
Jeg ved godt nogen af jer siger "flyt til sverige", eller jeg kan flytte til Australien. Det er ikke en mulighed. Jeg har et meget sygt familiemedlem som jeg ikke kan flytte fra før hun dør, så det er Dk eller ingen ting. Familie sammenføring er heller ikke en mulighed, da jeg ikke kan skaffe de nogen og 50 tusinde der skal til... Jeg er på dagpenge p.t.
Vi er ved at nå dertil hvor jeg ikke laver andet end at tude og han gruer for at ringe rundt... Han er for gammel til working holiday visa (39). Alle råd modtages med kyshånd, vi er så desperate.Jeg frygter virkelig at han bliver nødt til at komme herop på ubetalt ferie for at vi kan have vores bryllup...
det er så trættende... godt råd søges
-
AcrossTheNight
Re: det er så trættende... godt råd søges
Har du snakket med banken om de 50,000 ? Jeg har heller ikke pengene, men hvis banken vil stille garantien, er det ikke noget problem at du ikke selv har penge at lægge til side.