giftes / skole ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nickoom88

giftes / skole ansøgning

Indlæg af Nickoom88 » 12.03.2014 16:33:55

Hej,

Jeg er lige ved at gøre mig lidt overvejelser omkring at fri til mig kæreste. Derfor kunne jeg rigtig godt bruge lidt hjælp til det tekniske.

Lige lidt info
1x Hun er 27 og fra Ghana.
2x Hun har igangværende ansøgninger til vidrergående uddannelser i DK. (som ikke EU borger)
3x Hun er ikke kommet ind endnu (men det regner vi stærkt med at det lykkedes, vi får svar sidst i Maj 2014)

Mit spørgsmål er så - hvis jeg kunne tænke mig at invitere hende herop, og så bliver gift med hende - inden hun er kommet ind i skolen og inden skolen starter - må hun godt blive i DK indtil hun får svar... og hvad sker der med hendes ansøgning til skolen - den har hun jo søgt som værende ikke EU-borger/dansk-gift... Kan den laves om unden at hun ryger ud af systemet ?

Whats to do ?

På forhånd tak

fundiver199

Re: giftes / skole ansøgning

Indlæg af fundiver199 » 17.03.2014 12:49:42

Man kan sagtens få opholdstilladelse med henblik på at studere i Danmark, uanset om man er gift eller enlig. Det spiller ingen som helst rolle overhovedet. Hvis ansøgningen om studieopholdstilladelse er indgivet i hendes hjemland, kan hun ikke få et ”processuelt ophold” og vente på svaret her i landet. Det kan kun lade sig gøre, hvis hun har afleveret ansøgningen her.

Nickoom88

Re: giftes / skole ansøgning

Indlæg af Nickoom88 » 25.03.2014 20:46:07

Hej,

1000 tak for svaret :-)

Så lige for at opsumere - (skal være sikker på at jeg har forstået dig korrekt).

Det du siger er, at hvis hun kommer herop inden hun ved om hun er kommet ind på skolen - og vi gifter os i DK, på hendes turist visum. Så skal hun tage tilbage til Ghana, for at fuldende optagelses processen da hun har startet ansøgning fra Ghana ?

Korrekt ?

Besvar