Kærlighed før land.
Kærlighed før land.
Hej jeg en pige på 20 år der har været sammen med en fyr i godt og vel et år nu.
han bor i england og er 22 til november.
vi har snakket om at flytte sammen i danmark.
altså ham flytte fra england til danmark i en lejlighed med mig.
vi har begge to arbejde, dog mig i danmark og ham i england, er der nogle måde på denne unge sunde, intet fejlende unge mand kan komme til danmark på.
og bo har sammen med mig? altså få et arbejde i danmark og flytte ind med mig?
og vis der er mulighed så hvor skal vi henvende os?
vi vil helst ikke gifte os, af hensynd til vi gerne vil se om vi kan bo sammen.
så måske arbejeds visum for ham ville være bedste?
han bor i england og er 22 til november.
vi har snakket om at flytte sammen i danmark.
altså ham flytte fra england til danmark i en lejlighed med mig.
vi har begge to arbejde, dog mig i danmark og ham i england, er der nogle måde på denne unge sunde, intet fejlende unge mand kan komme til danmark på.
og bo har sammen med mig? altså få et arbejde i danmark og flytte ind med mig?
og vis der er mulighed så hvor skal vi henvende os?
vi vil helst ikke gifte os, af hensynd til vi gerne vil se om vi kan bo sammen.
så måske arbejeds visum for ham ville være bedste?
-
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Kærlighed før land.
Det spørgsmål, der kommer først er, hvilket statsborgerskab din ven har? Hvis han er britisk statsborger, er han også EU borger, og har dermed ret til at benytte arbejdskraftens ret til fri bevægelighed i EU.
Dvs. at han kan finde et job i Danmark, og tage ophold i Danmark, så længe han har dette job. Eller han har ret til ophold i Danmark, hvis han er selvforsørgende.
Dvs. at han kan finde et job i Danmark, og tage ophold i Danmark, så længe han har dette job. Eller han har ret til ophold i Danmark, hvis han er selvforsørgende.
-
Og hvis han ikke er unionsborger (statsborger i et EU/EØS-land eller Schweiz) kan han søge om en arbejdstilladelse i Danmark efter de regler, der er beskrevet her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/arbejde/
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/arbejde/
Han er britisk stats borger. Han arbejder i england men vis han kan finde arbejde i dk, kan han så komme til Danmark? Og hvor "svært" kan det blive for os
At komme sammen i Danmark? Altså bo sættenene
Bor selv hos forældrene pt.
At komme sammen i Danmark? Altså bo sættenene
Bor selv hos forældrene pt.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Prøv at læse reglerne her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Du kan bare udelade det, der handler om ægtefælle til EU-borger. Din kæreste er EU-borgeren, som har de rettigheder, der er beskrevet. Når han er kommet til DK og har fundet job + bolig, så kan I flytte sammen.
Du må selvfølgelig godt stå for det med at finde en bolig I kan bo sammen i. Der er ingen mærkelige regler om, hvor stor boligen skal være, så hvis blot udlejeren accepterer at I bor to sammen, så din kæreste kan få folkeregisteradresse sammen med dig, så er alt ok.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Du kan bare udelade det, der handler om ægtefælle til EU-borger. Din kæreste er EU-borgeren, som har de rettigheder, der er beskrevet. Når han er kommet til DK og har fundet job + bolig, så kan I flytte sammen.
Du må selvfølgelig godt stå for det med at finde en bolig I kan bo sammen i. Der er ingen mærkelige regler om, hvor stor boligen skal være, så hvis blot udlejeren accepterer at I bor to sammen, så din kæreste kan få folkeregisteradresse sammen med dig, så er alt ok.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Ja med mindre du har tænkt dig at forsørge ham, er det jo en betingelse, at han finder et job, før han for alvor flytter hertil. Og så er det hele meget simpelt. Men ellers er der også den mulighed, at han kan være "person med tilstrækkelige midler", hvis han har en sponsor som eksempelvis dig.
Skåret ind til benet, er betingelsen for den fri bevægelighed i EU sådan set alene, at man ikke må flytte til et andet EU-land med det hovedformål at blive social klient i det pågældende land. Så hvis I kan klare jer uden, at han modtager kontanthjælp, har han som udgangspunkt ret til at være her.
Det er jo meningen, at der skal være så få forhindringer som muligt for den fri bevægelighed internt i EU. Kontrollen ligger i stedet ved den ydre grænse, hvorfor du villle have meget mere at bekymre dig om, hvis du havde forelsket dig i en person fra eksempelvis USA.
Den situation, der foreligger her, er ikke nævneværdigt anderledes, end hvis du bor på Bornholm og har forelsket dig i en fyr fra Nordjylland. Så må man også blive enig om, hvem der flytter, og den, der flytter, må ud og lede efter et nyt arbejde.
Skåret ind til benet, er betingelsen for den fri bevægelighed i EU sådan set alene, at man ikke må flytte til et andet EU-land med det hovedformål at blive social klient i det pågældende land. Så hvis I kan klare jer uden, at han modtager kontanthjælp, har han som udgangspunkt ret til at være her.
Det er jo meningen, at der skal være så få forhindringer som muligt for den fri bevægelighed internt i EU. Kontrollen ligger i stedet ved den ydre grænse, hvorfor du villle have meget mere at bekymre dig om, hvis du havde forelsket dig i en person fra eksempelvis USA.
Den situation, der foreligger her, er ikke nævneværdigt anderledes, end hvis du bor på Bornholm og har forelsket dig i en fyr fra Nordjylland. Så må man også blive enig om, hvem der flytter, og den, der flytter, må ud og lede efter et nyt arbejde.