Gravid filippinske au-pair

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Captain

Gravid filippinske au-pair

Indlæg af Captain » 13.03.2009 00:23:29

Hej. Min Filippinske kæreste er blivet gravid og har fået lov til at fortsætte sit job som au-pair. Vi har ikke mulighed til at giftes før juli. Altså om 4 måneder. For at sikre at hun ikke bliver smidt ud af Danmark har jeg tænkt at anerkende fadermyndighed før barnets fødsel og måske på den måde sikre at hun ikke bliver smidt ud af landet. Dette pga. at hvis hendes værtsfamilie skulle af en eller anden grund ændre mening og ønske at hun stopper i huset, eller den lille kvinde skulle blive så tyk at hun ikke kan klare sit au-pair job. Grunden til at vi ikke kan blive gift før sommer er at jeg bor i en 39 fods sejlbåd med 2 badeværelser, koldt/ varm vand, varme, karoukee anlæg og alle de andre bekvæmmeligheder man ønsker sig men jeg kan ikke tilbyde min kommende hustru de udlændigestyrelsens 20 kvadratmeter gulvareal. Jeg arbejder og studerer på en ø hvor vi ikke vil købe et hus. Jeg bliver færdig med mit arbejde og studier til sommer. Derefter vil vi købe et hus på fastlandet hurtigst muligt. Jeg forstår faderskabs reglerne som at jeg efter at jeg har anerkendt at kommende barn er mit har halvdelen af forældremyndigheden og hermed kan udlændingestyrelsen ikke smide min gravide kæreste ud af Danmark. Er der nogen der har erfaringer med sagen? Og har vi nogen fordele med at hun er gravid når vi søger familiesammenføring når vi bliver gift mht. reglerne om bolig og økonomi osv. Garanti og køb af huset er ikke i selv et problem da jeg har en fornuftig økonomi. Jeg er selv dansk statsborger med en anden etnisk nordisk baggrund. På forhånd tak for hjælpen. :D

Captain

Indlæg af Captain » 14.03.2009 12:38:55

Hej. Jeg har flyttet ovenstående til " FAMILIESAMMENFØRING" da jeg synes at mit spørgsmål handler om det emne. Så hvis du har vejledning, ideer så må du gerne svare der. Tak. :lol:

Besvar