Kæreste fra Indien - gode råd søges

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
A&T

Kæreste fra Indien - gode råd søges

Indlæg af A&T » 05.09.2025 11:14:23

Hej allesammen.

Tak for dette fantastiske forum!

Som mange andre her, står min kæreste og jeg i et dilemma.

Vi er et samboende par midt i 30'erne, bestående af mig og min indiske kæreste. Min kæreste har lige nu opholdstilladelse i Danmark pga. hans (tidligere) job. Kontrakten udløb i maj og han har indtil slutningen af november til at finde et nyt job. Dette har vist sig at være sværere, end vi havde forventet.
Vi er derfor begyndt at prøve at undersøge andre muligheder, for at fortsætte vores liv sammen, indtil han kan finde et job. Men det hele virker uoverskueligt og umuligt pga. mine omstændigheder.

Lidt baggrundsinfo:
- Jeg er dansk og han er indisk statsborger.
- Vi bor pt. sammen, men er ikke gift.
- Jeg er på førtidspension på grund af kronisk sygdom.
- Før jeg fik min førtidspension ( februar 2023) var jeg på kontanthjælp grundet samme sygdom.
- Jeg har kun i kort tid haft fuldtidsarbejde, da min sygdom startede under min uddannelse.
- Vi vil helst undgå at skulle flytte til Indien, både pga. min sygdom og min førtidspension.
- Min kæreste er højtuddannet indenfor STEM/naturvidenskab og har blandt andet en Ph.D. fra USA.
- Han har boet og arbejdet i Danmark de sidste 3 år.
- Vi vil meget gerne have børn snart, men tør selvfølgelig ikke prøve, før vi er sikre på, at han ville kunne være her og være en del af barnets liv.

Har vi andre muligheder for at blive sammen, hvis han ikke kan finde et job hurtigt?

Og hvis ikke, vil han så overhovedet kunne få noget så "simpelt" som et besøgsvisum, så han trods alt kunne komme tilbage og være her i en periode, mens han fortsat søger job?

Vi ville være meget kede af, at skulle være adskilt alt for længe.

Alle gode råd modtages med kyshånd.

Besvar