Fordi han er Venezuelansk statsborger behoever han ikke noget turistvisum for at kunne komme ind i Danmark og vaere der i 90 dage, saa det er lidt planen indtil videre. Men han vil jo nok ikke have mulighed for at blive i landet. (Medmindre nogle af jer har nogle gode ideer til hvordan det skulle kunne lade sig goere)
Min kaereste er 18 aar og bor pt paa et boernehjem fordi han er foraeldreloes og ikke har noget andet familie til at hjaelpe sig, men da han allerede er fyldt 18 er han tvunget til at rejse fra stedet meget snart..
Som ung i Venezuela er det svaert at faa raad til et sted at bo selv, saa i vaerste tilfaelde er han tvunget til at leve paa gaden naar han kommer til Venezuela igen efter de 90 dage i DK.
Er der ikke en chance for at myndighederne i Danmark kan se at det er uforsvarligt at sende ham tilbage naar han ikke har noget familie i Venezuela og kan vaere tvunget til at bo paa gaden? Og naar jeg har en familie i Danmark som hellere end gerne vil soerge for ham!?
Det er ret svaert for mig at se nogen loesning paa vores problem, da han hverken har nogen videregaaende uddannelse eller saerlig mange penge, og saa fordi vi ikke har vaeret sammen i mere end godt og vel 3 mrd og aldrig har boet sammen. Et andet problem kan vaere at hans eneste sprog er spansk. (Han er dog meget ivrig efter at laere baade engelsk og dansk.)
Ethvert svar eller godt raad er meget kaerkomment
Mvh en meget, meget forelsket og fortvivlet pige i Venezuela..