Jeg har et spørgsmål som lyder således :
Jeg flyttede til Sverige i november 2011 , et par uger senere kom min mand og tilsluttede sig mig . I starten af december søgte vi så efter opholdskort efter eu-regler .. Da vi ikke fik nogen kvittering for vi havde ansøgt , og migrationsverket blev ved med af påstå at de ikke havde modtaget vores ansøgning blev vi igen nød til at ansøge på ny ..
Denne gang søgte vi så den 9. Januar og to dage fik vi så et brev fra migrationsverket at de havde modtaget vores ansøgning den 9. Januar .. Nu går vi som mange andre og stadig venter på svar . der er snart gået seks måneder .
Min mand er ved af blive sindsyg af den lange ventetid .. Da det jo er sommerferie periode og jeg snart har sommerferie , så ville jeg hører om det var muligt om man kunne tage et smut til Tyrkiet (min mand hjemmeland) og vente det sidste styk tid der .. Om det evt .. Kunne medvirke til at få afslag hvis min mand ikke befinder sig i Sverige?
Og hvis han nu skulle få opholdskort, mens han er i Tyrkiet , hvordan kan han så få det? Han skal jo bruge det for at komme ind i Sverige ..