Hej
Vi har nu boet i Sverige i 6 måneder. For 5 måneder siden ansøgte vi om opholdstilladelse til min kone i Sverige efter EU-reglerne og i DK for 3 måneder siden.
Vi har fået en kvittering for den svenske ansøgning men har ellers ikke hørt noget.
Kan det virkelig passe at man skal vente så lang tid på opholdstilladelsen i SE og DK for den sags skyld.
Hvad sker der hvis min kone bliver syg imens vi venter? Hun kan jo ikke få personnummer før vi har opholdstilladelsen i stand.
Vi venter stadig på den svenske opholdstilladelse
-
Re: Vi venter stadig på den svenske opholdstilladelse
Ja der er desvaerre meget lang ventetid i Sverige paa opholdskort efter EU-reglerne lige nu, og ogsaa mange problemer med sygeforsikring. Laes indlaegget "problemer med den fri bevaegelighed i Sverige" oeverst i det forum, som jeg har flyttet dit spoergsmaal til.
Re: Vi venter stadig på den svenske opholdstilladelse
Som der ser ud lige nu - kan man forvente at Migrationsverket beder om et EU sygesikringsbevis for den udenlandske statsborger (hvis den danske statsborger arbejder i DK) og man kan ligeså godt forkorte ventetiden en smule ved at fremskaffe og aflevere dette. Se andre indlæg om sygesikringsbevis.