arbejde i sverige på lønsedler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
inloveforever

arbejde i sverige på lønsedler

Indlæg af inloveforever » 28.04.2012 19:02:14

Hey. Jeg tænkte at dette spørgsmål passede bedre i en ny tråd. Jeg har et lille spørgsmål. Til dags dato har jeg arbejdet 11 uger i Sverige og har 7 uger på lønsedler med ca. 20 timer i ugen som tilkaldevikar på et hotel. Kan jeg i princippet godt søge om dansk opholdskort efter EUreglerne til min mand i på mandag, selvom min lønseddel på de 4 uger ikke er kommet endnu. Vil anden dokumentation for disse uger være godt nok,(f.eks. chefens underskrift og antal timer pr. uge de sidste par uger) eller vil I mene at det er klogere at vente den ekstra måned til vi har 11 uger på lønsedler. Hvad har andre gjort?--- vi kan ikke vente til at komme hjem.. puh.. vi vil forresten blive boende i sverige til vi forhåbentligvis får et positivt svar.

fundiver199

Re: arbejde i sverige på lønsedler

Indlæg af fundiver199 » 29.04.2012 10:03:04

Vent med at søge, til du har alle de nødvendige lønsedler. Sagen bliver ikke afgjort hurtigere, fordi du søger i morgen, men så skal eftersende dokumentation senere. Det skaber bare mere arbejde for både dig og Udlændingestyrelsen. Fuldt oplyste sager er altid dem, der bliver færdigbehandlet hurtigst. Det gælder både mht. FS efter EU-reglerne og alt muligt andet.

Besvar